י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מזהיר מהחרפה בדיכוי

מפקד משטרת איראן: "עד עכשיו גילינו איפוק"

מפקד המשטרה מאיים על אזרחים איראנים באלימות נוספת. מפקד משטרת איראן איים על המפגינים בתגובה "החלטית" יותר בימים הקרובים. בסוף השבוע אנשים ערכו התכנסויות כדי להתאבל על מותם של מפגינים באזורים שונים במדינה

מפקד משטרת איראן: "עד עכשיו גילינו איפוק"
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: Iran international

המפקד העליון של המשטרה באיראן, הקצב חוסיין אשטרי, שאחראי על מותם של מאות מפגינים כולל ילדים תוך ירי לתוך פניהם של מפגינים. טען כי המשטרה גילתה "איפוק" כלפי המפגינים ותטפל בהם "בנחישות" מעתה ואילך. הוא תיאר את המפגינים כ"מורדים", ואמר כי "במשך יותר מ-70 יום, המשטרה הייתה עם נוכחות חזקה נגד המפגינים".

שלטונות הרפובליקה האסלאמית לא הפסיקו לאיים על המפגינים בעימות אלים יותר נגד נחישותם של המפגינים בהפגנות בימים האחרונים. בסוף השבוע אנשים ערכו התכנסויות כדי להתאבל על מותם של מפגינים באזורים שונים במדינה. לעריכת טקסי אבל בימים ספציפיים לאחר מותו של מישהו יש משמעות תרבותית מסורתית באיראן, לכן ככל שהמשטר הורג אנשים כדי לדכא את ההפגנות, אנשים נוטים לצאת יותר לרחובות לטקסי אבל ומעגל הדמים נמשך.

אנשים במספר שכונות בבירה טהראן ערכו עצרת מחאה ביום חמישי בלילה לאחר הוצאתו להורג של, מוחסן שקארי, אחד המפגינים, אנשים ערכו עצרות עם קריאות סיסמאות נגד המשטר האיראני, ונשבעו לנקום את המוות של המפגינים, כפי שאמרו איראנים רבים ברשתות החברתיות, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

תלייתו של שקארי לאחר משפט מהיר ובלתי הוגן עוררה כעס עמוק בקרב האיראנים, המאמינים שהריגתו נועדה להחדיר פחד בקרב העם, ומנהיגי העולם מתארים את המעשה כנקודת הזוועה ושפל של האנושות. היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, הדהד את דבריהם של פוליטיקאים רבים אחרים, ואמר: "ההוצאה להורג הלא צודקת והאכזרית של מוחסן שקארי היא ניסיון ציני להפחיד את העם האיראני האמיץ, אנחנו נטיל על המשטר האיראני דין וחשבון על האלימות האכזרית שהוא מבצע נגד בני עמו".

המחאות הארציות פרצו לאחר מותה של האישה האיראנית - כורדית בת ה-22, מחסה אמיני ב-16 בספטמבר כי לא צייצה למשטרת המוסר, מראות את אחד האתגרים הגדולים ביותר לרפובליקה האסלאמית מאז הקמתה ב-1979. עד כה, כ-500 אזרחים - כולל למעלה מ-60 ילדים - נהרגו על ידי כוחות המשטר, ולפחות 18,000 נעצרו. בעוד רבים שוחררו, כ-1,500 עומדים בפני אישומים פליליים, ולפחות 80 עצורים עומדים בפני גזר דין מוות.

הפגנות באיראן איראן מחסה אמיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד