י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
בגיל 72

ח"כ לשעבר וראש אגף החקירות במשטרה משה מזרחי הלך לעולמו

משה מזרחי, חבר הכנסת לשעבר במפלגת 'העבודה' הלך הלילה לעולמו במפתיע לאחר שלקה בליבו, בגיל 72 עם רקורד עשייה מאחוריו | השר היוצא בר-לב ספד לו: "משה היה מפקד נחוש, עם אומץ לב אישי וציבורי, שטובת מדינת ישראל והמאבק בשחיתות עמדו תמיד לנגד עיניו"

ח"כ לשעבר וראש אגף החקירות במשטרה משה מזרחי הלך לעולמו
משה מזרחי צילום: פלאש 90

ראש אגף החקירות במשטרה לשעבר משה מזרחי הלך לעולמו הלילה (ראשון) בגיל 72. מזרחי היה פוליטיקאי ישראלי וחבר כנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה, כמו גם ראש אגף החקירות במשטרה.

השר לביטחון הפנים היוצא עמר בר-לב ספד לו: "את משה הכרתי לראשונה בראשית שנות ה-90, אז כיהנתי כמפקד חטיבת הבקעה והוא מפקד יהודה של המשטרה. כבר אז הרשים אותי ביכולותיו, במקצועיותו ובחדות מחשבתו".

"במהלך השנים עקבתי אחר התקדמותו במשטרה. משה היה מפקד נחוש, עם אומץ לב אישי וציבורי, שטובת מדינת ישראל והמאבק בשחיתות עמדו תמיד לנגד עיניו - גם כאשר שילם על כך מחיר אישי כבד", המשיך בר-לב. "בשנת 2013 נבחרנו ביחד לכנסת ה-19 ברשימת מפלגת העבודה".

עוד הוסיף בר-לב כי "משה הרשים אותי מהרגע הראשון ביושרתו, ברדיפת הצדק שלו ובעיקר בעובדה ששמר על ערכיו. הוא היה איש שתמיד שמחתי להיוועץ בו וללמוד מניסיונו ומחוכמתו, גם לאחר שסיים את דרכו בפוליטיקה. חבר אמיתי, איש של אנשים עם לב גדול. הלב הזה נדם היום, ומותיר אותנו חסרי מילים. משה יחסר לי מאוד ברמה האישית, ויחסר מאוד למדינת ישראל. אני משתתף באבלה הכבד של המשפחה".

מזרחי הצטרף נולד ב-1950, התגייס לצה"ל ב-1968. במרץ 1976 הצטרף מזרחי לשורות המשטרה כתובע משטרתי. בהמשך מונה לראש מחלקת חקירות פשעים בתחנת יפו, קצין אגף חקירות במרחב ירקון (1986–1989), שימש כמפקד תחנת יפו (1991–1992) וסגן מפקד מרחב איילון. 

ב-1993 מונה למפקד מרחב יהודה ובספטמבר 1995 מונה למפקד המכללה לקציני משטרה בכירים. כשנתיים לאחר מכן מונה לראש היאחב"ל (יחידה ארצית לחקירות פשעים חמורים בינלאומיים). 

בדצמבר 2000 מונה על ידי השר לביטחון פנים שלמה בן עמי לראש אגף חקירות ומודיעין בדרגת ניצב. בנובמבר 2004 הודח מזרחי מתפקידו על ידי השר לביטחון פנים, גדעון עזרא אך לא נתבקש לפרוש מהמשטרה. ב-2005 מונה למפקד אגף קהילה ומשמר אזרחי וביולי 2006 סיים את שירותו במשטרה.

תפקידו לווה בסערה בעקבות טענות לשימוש בהאזנות סתר במסגרת חקירות נגד בכירים במשק ובמערכת הפוליטית, בראשם נגד אביגדור ליברמן ששימש כמנכ״ל משרד ראש הממשלה.

בשנת 2004 כאמור הודח מזרחי מתפקידו כראש אגף החקירות ונשאר בתפקיד אחר במשטרה עד לשנת 2006 אז פרש מהמשטרה, ובחלוף שנתיים התמודד בבחירות המקודמות לרשימת מפלגת ׳העבודה׳ בכנסת.

בינואר 2012 הכריז על התמודדותו בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת העבודה הישראלית לבחירות לכנסת. מזרחי הוצב במקום ה-15 ברשימת המפלגה וממקום זה נבחר לכנסת התשע עשרה. בכנסת זו שימש כחבר בוועדת החוקה, חוק ומשפט, בוועדה המיוחדת לזכויות הילד וכן בוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים.

 

משה מזרחי פטירה חבר כנסת משטרה חקירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד