כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"נפלה עלינו כרעם ביום בהיר"

עתירה לבג"ץ: לבטל הסדר החוב של אלן קאר

ארבעת זכייני סניפי רשת הגמילה מהתמכרויות זועמים על הליך משפטי תמוה שנישל אותם וגרם להם להפסדים של מיליוני שקלים ולפיטורי עשרות עובדים. "נכנסנו לעסק מתוך תחושת שליחות. לא דמיינו שניתקל בכזו אטימות מצד מי שאמור לתת לנו סעד"

עתירה לבג"ץ: לבטל הסדר החוב של אלן קאר
הסניף המושבת בירושלים צילום: באדיבות המצלם

"לא ניתן לאי צדק מוחלט לעבור לסדר היום, גם לא בחסות בית המשפט", כך אומר מנחם שופל, זכיין לשעבר של חברת אלן קאר ישראל, אשר זכיונו נלקח לאחר השקעה של מיליוני שקלים עקב התנהלות מפוקפקת והחלטה משפטית בעייתית עליה הוא מערער בימים אלה לבית המשפט.

עתירה המוגשת בימים אלה לביהמ"ש העליון, באמצעות עוה"ד רוי בר קהן, מבקשת לבטל את הסדר החוב שאישר בית המשפט המחוזי בתל אביב לחברת אלן קאר ישראל, שהייתה בבעלותם של אסף ועידן אשכנזי, המוכרת כחברה המתמחה בגמילה מעישון, לאחר שזו הכריזה על חדלות פירעון. במסגרת הליך משפטי תמוה, נמכרה פעילות החברה לחברת מובמנט תוך רמיסת זכויותיהם של ארבעת הזכיינים שלה - שהשקיעו מיליוני שקלים מכספם האישי בפיתוח סניפים מצליחים ברחבי הארץ.

העותרים, הם בעלי הזיכיונות, מבקשים להצביע על שורה של כשלים מהותיים בתהליך הסדר החוב, וכמו גם באישור ההסדר עצמו: "לא דמיינתי שאתקל בכזו אטימות מצד מי שאמור לתת לי סעד אחרי השקעה של מיליוני שקלים. עד היום אין לנו מושג מה הנכסים אשר עומדים לרשות בעלי החברה, לאן הלך הכסף שהשקענו ושילמנו לחברה ואיך יכול להיות שמי שהביא את החברה לפשיטת רגל ממשיך להוביל את הפעילות תחת חברת מובמנט" אומר עומרי הנובר, זכיין הסניף ברחובות. 

לטענת העותרים, הליך חדלות פירעון של אלן קאר היה מהלך שתוכנן שבועות רבים, כולל העיתוי ומשיכת הכספים מצד בעלי החברה גם ברגע האחרון, וכל מהותו הוא לבצע "תספורת" לנושים ולייצר מצב שפעילות החברה תשלם את מה שנותר לשלם לנושים כולם.

בעתירה מגוללים העותרים את אופן ההתנהלות מולם ואת ההליכים המשפטיים של הנאמן תוך שהם מעלים טענות חמורות על התנהלותו ועל החלטות בית המשפט המחוזי, אשר לא ענה על מרבית טענותיהם ולא דן בהן, תוך התעלמות גסה מסעיפים ברורים בחוק חדלות פירעון שלא קויימו: קיום מכרז על מנת למקסם את התמורה לנושים, קיום אסיפת נושים ואף דיון בתביעות החוב. כמו כן מבקשים העותרים לבטל את ההפטר האישי למנהלי החברה.

שופל מסכם: "אנחנו אנשים ערכיים ומאמינים, נכנסנו לעסק הזה מתוך תחושת שליחות ומתוך סקרנות עסקית. הסניפים כולם עשו עבודת קודש ולמרות התנהלות חסרת אחריות של החברה עצמה, הצליחו להעמיד עסק בריא ולפרנס עשרות עובדים. הידיעה שהחברה התנהלה באופן כושל, וללא שקיפות, ונכנסה להליך של חדלות פירעון - נפלה עלינו כרעם ביום בהיר".

עתירה לבגץ אלן קאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד