כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"דקות מורטות עצבים"

בן גביר ומשפחתו הונחו להסתגר בבית בעקבות ממצא שנחשד כחבלני

במהלך סיור שגרתי של השומר עלה החשד להימצאות מטען חבלה - חבלן שהוזעק למקום שלל את החשד • גורם בטחוני: "בן גביר מאוים ברמה 6 שהיא הגבוהה ביותר - אנחנו שמחים שזה נגמר כך"

בן גביר ומשפחתו הונחו להסתגר בבית בעקבות ממצא שנחשד כחבלני
איתמר בן גביר צילום: Tomer Neuberg/Flash90

דקות מורטות עצבים עברו בליל שבת על השר לביטחון פנים המיועד, איתמר בן גביר ועל בני משפחתו, זאת לאחר שעלה חשד להימצאות מטען חבלה בפתח בית המשפחה בחברון, כך דווח ב'ווינט'. בעקבות החשד, הוזעק חבלן של המשטרה לביצוע בדיקות במקום, ועד מהרה התברר כי מדובר בבלון גז ישן שהחליף אחד השכנים.

גורם ביטחוני אמר לאחר שנשלל החשד למטען חבלה: "בן גביר מאוים ברמה 6 שהיא הגבוהה ביותר, לכן יש נוהל קבוע במקרים מהסוג הזה. אנחנו שמחים שזה נגמר כך".

החשד הראשוני להימצאות מטען בחצר הבית של בן גביר עלה במהלך סיור שגרתי של השומר שניצב בחזית בית המשפחה, השומר הבחין בממצא החשוד, והזעיק מיד את אנשי האבטחה הנוספים יחד עם משטרת חברון. השר המיועד ובני משפחתו הונחו לרדת לקומה התחתונה ולא לצאת מהבית.

אחד מגורמי הביטחון הסביר כי "החשש היה שמדובר במטען חבלה". כאמור, לאחר בדיקה של החבלן המשטרתי התברר כי מדובר בבלון גז ישן שהניח השכן, מבלי שהמאבטחים הבחינו.

כזכור, לפני כמה חודשים חשף השב"כ חולית מחבלים שניסתה להתנקש בבן גביר בכמה דרכים. ראש החוליה היה תושב ירושלים ראשיד רשק, פעיל חמאס בן 23 שריצה בעבר עונשי מאסר בעקבות מעורבותו בעבירות ביטחוניות. לפי החשד, החוליה תכננה לרצוח את ח"כ איתמר בן גביר, לחטוף חיילים ולבצע פיגוע במצעד הדגלים בשנה הבאה.

בעקבות האיומים נגד השר המיועד ומשפחתו, תוגברה האבטחה על בן גביר לרמה המקבילה כמעט לזו שמקבל שר הביטחון, האישיות השניה המאובטחת ביותר בישראל אחרי ראש הממשלה.

איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד