כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
ההשבעה מתקרבת

דיווח: נתניהו יודיע ביום שלישי לנשיא המדינה כי עלה בידו להרכיב ממשלה

נתניהו צפוי להודיע לחברי הכנסת של הליכוד מי מהם ממונה לשר - ובאיזה משרד, רק יום או יומיים לפני ההשבעה. נתניהו החליט באופן כמעט סופי על הרכב הקבינט. וגם, מי ייכללו ב"מטבחון" שראש הממשלה המיועד מתכוון להקים? – כל הפרטים

הכנות אחרונות להכרזה נתניהו ולוין
הכנות אחרונות להכרזה נתניהו ולוין צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפוי להודיע ביום שלישי הקרוב לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה. כך דווח ב'חדשות 12'. שבוע לאחר מכן, ביום רביעי או חמישי, 28 או 29 בדצמבר, תושבע הממשלה החדשה במשכן הכנסת. ההערכות הן כי עד מועד ההשבעה יש מספיק זמן להעביר את כל החקיקה בכנסת. נתניהו יודיע לחברי הכנסת של הליכוד מי מהם ממונה לשר - ובאיזה משרד, רק יום או יומיים לפני ההשבעה.

בתוך כך, המאבקים סביב התיקים שנשארו לחברי הכנסת של הליכוד - נמשכים. כך למשל בתיק התחבורה: אלי כהן הוא המועמד המוביל, אבל מירי רגב דורשת גם היא לקבל את התיק; לתפקיד שר החוץ, המועמד המוביל הוא עדיין אמיר אוחנה; לרון דרמר תיתפר ככל הנראה חבילה מיוחדת – השר לתפקידים מיוחדים במשרד ראש הממשלה, והוא צפוי גם לכהן כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני.

נתניהו כבר קבע באופן כמעט סופי את הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני, והחברים בו צפויים להיות: בנימין נתניהו, יואב גלנט, יריב לוין, רון דרמר, אמיר אוחנה, מירי רגב, אלי כהן, ישראל כ"ץ, אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. חברותו בקבינט של יריב לוין תלויה בשאלה האם יישאר יו"ר הכנסת או שהוא ימונה לשר.

הקבינט צפוי לכלול 11 שרים (חלקם יכהנו ברוטציה ככל הנראה בתוך הקבינט) עם רוב מוצק למדיניות שיובילו נתניהו וגלנט כראש הממשלה וכשר ביטחון. נתניהו צפוי להקים גם פורום ביטחוני מצומצם, "מטבחון". נתניהו מתכוון שזה יהיה פורום משולש: שלו, של גלנט ושל דרעי, אבל בסביבת סמוטריץ' מבהירים: "אין דבר כזה מטבחון בלי שר האוצר, שהוא גם שר במשרד הביטחון".

נשיא המדינה ראש ממשלה בנימין נתניהו השבעת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד