כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
בריאיון לתקשורת האמריקנית

נתניהו: "שלום עם ערב הסעודית - יסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי"

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ממשיך בסבב הראיונות שלו לתקשורת האמריקנית, ובשיחה שקיים עם ה"וושינגטון אקזמיינר" התייחס ליחסי ישראל עם ערב הסעודית. נתניהו התייחס אף לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ואמר כי "לאנשים נמאס לשמוע מהרעיון של 'טריטוריה תמורת שלום"

נתניהו: "שלום עם ערב הסעודית - יסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי"
נתניהו משוחח בטלפון צילום: לשכתו

בריאיון שערך האתר האמריקני "וושינגטון אקזמיניר" עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, התייחס נתניהו למספר סוגיות מדיניות, סיפר על התהוותם של הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני ודיבר על החשש מפני הגרעין האיראני.

בריאיון, שנערך כחלק מסבב ראיונות שעורך נתניהו בתקשורת הבינלאומית בשבועות האחרונים, אמר נתניהו כי מטרתו המרכזית במדיניות החוץ שיתווה עם הקמת הממשלה, תהיה לחתום על הסכם שלום עם ערב הסעודית, בכדי "לסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי" לדבריו. עוד אמר כי שלום עם הסעודים "ירחיב את מעגל השלום מעבר לחלומות הפרועים ביותר שלנו".

נתניהו ראה לנכון לציין כי שלום עם הסעודים לא יוביל לסיום של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, והוסיף כי: "אנחנו מתבקשים לעצום את עינינו, לקוות לטוב, בשעה הפלסטינים עדיין נאחזים בתקווה להשמדתנו". עוד אמר נתניהו כי לאנשים נמאס לשמוע מהרעיון של 'טריטוריה תמורת שלום'. "מסרנו שטחים ולא קיבלנו שלום, קיבלנו טריטוריה תמורת טרור", אמר.

בהתייחסו לנושא הגרעין האיראני אמר נתניהו כי "שום הסכם לא עוצר את המשטר באיראן מלהשיג נשק גרעיני. במקרה של הסכם הם לא צריכים לרמות, אלא פשוט לקיים את ההסכם. הם יהפכו למדינת סף גרעינית עם אישור בין-לאומי".

בריאיון דיבר נתניהו על הסכמי אברהם שנחתמו לפני כשנתיים. "לקח לי זמן לשכנע את הנשיא טראמפ כי הדבר הכרחי. לא הצלחתי לשכנע בעניין את הנשיא אובמה או את הנשיא קלינטון. כיבדתי את שניהם, אבל לא הסכמתי איתם. גם בעניין איראן לא הצלחתי לשכנע את אובמה. לאחר תקופה מסוימת הצלחתי לשכנע את טראמפ ואת צוותו שהדבר אפשרי. עקב עליית כוחנו וכוחה של איראן, מדינות ערב הפסיקו להסתכל עלינו כעל אויבים, אלא כבעלי ברית כנגד האיראנים. הם גם החלו לראות בנו כמקור לחדשנות בתחומי הרפואה, האנרגיה והמים".

הסכמי אברהם סעודיה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד