י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
חלוקת התפקידים נמשכת

כאב ראש לסמוטריץ': דרישה לשינוי ההסכם הקואליציוני

חברת הכנסת מיכל וולדיגר, שמיועדת כרגע לכהן כסגנית שר מטעם 'הציונות הדתית', ביקשה מיו"ר המפלגה לפעול לשינוי נספח התפקידים - כך שתפקיד סגן השר לא יהיה תחת אחד משרי המפלגה. אלא היא דורשת להיות תחת משרד הבריאות או הרווחה | כל הפרטים

כאב ראש לסמוטריץ': דרישה לשינוי ההסכם הקואליציוני
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חלוקת התפקידים ב'הציונות הדתית' עדיין נמשכת: יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' ממתין להודעה על חלוקת אחרוני התפקידים, בין היתר בשל בקשה לשנות את נספח התפקידים של ההסכם הקואליציוני.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חה"כ מיכל וולדיגר מהמפלגה, שכרגע מיועדת לכהן כסגנית שר כיוון שיש לה זכות קדימה משאר הח"כים שטרם קיבלו תפקידים, ביקשה מסמוטריץ' לפעול לשינוי הנספח, כך שתפקיד סגן השר לא יהיה תחת אחד מהשרים של המפלגה - אלא תחת אחד מהמשרדים החברתיים.

בהסכם מול 'הליכוד' נכתב כי סגן השר יהיה רק אחד תחת אחד מהמשרדים של המפלגה: אוצר, או עלייה וקליטה או המשימות לאומיות. אלא שוולדיגר מעוניינת לכהן תחת משרד הרווחה או משרד הבריאות. בתיק האחרון יכהן בתפקיד השר אריה דרעי, במקביל למשרד הפנים, כך שספק אם יאפשר סגן שר תחתיו כיוון שזה עלול מבחינתו שהיא תהפוך לכמעט שר בפועל.

במשרד הרווחה יכהן יעקב מרגי מש"ס כשר, וסגנו כרגע הוא חבר הכנסת יעקב טסלר מ'יהדות התורה'. אם לא יתאפשר לה להיות תחת אחד מהשניים, וולדיגר מעוניינת להיות סגנית שר תחת משרד חברתי אחר - אך לא ברור מה תעשה אם סמוטריץ' לא יצליח לשנות את ההסכם.

אם וולדיגר תכהן כסגנית שר, חבר הכנסת אוהד טל צפוי לשמש כיו"ר ועדת הרפרומות, אך גם סביב התפקיד הזה יש לסמוטריץ' כאב ראש - כאשר יו"ר 'דגל התורה' משה גפני דורש לבטל את הועדה, כיוון שהוא חושש שהיא תיטול סמכויות מוועדת הכספים. האחרונים נפגשו בשבוע שעבר, וייתכן וינסו להגיע לפשרה.

מטעם חברת הכנסת מיכל וולידגר ובצלאל סמוטריץ' לא נמסרה תגובה.

בצלאל סמוטריץ' מיכל וולדיגר מפלגת הציונות הדתית סגן שר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד