כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
תקף במליאה

לפיד: הקואליציה החדשה אומרת לאזרחים "תקפצו לנו"

ראש הממשלה לפיד תקף במליאת הכנסת את הקואליציה המסתמנת: "זה קונספט חדש בתולדות הדמוקרטיה. ממשלה שאומרת לאזרחיה, תקפצו לנו, אנחנו לא עובדים בשבילכם". עוד תקף: "המסר המרכזי של הממשלה הנכנסת הוא שאכפת להם רק מעצמם. לחרדים אכפת רק מהחרדים, לציונות הדתית אכפת רק מהמתנחלים, לליכודניקים אכפת רק מהמשפט של נתניהו"

לפיד: הקואליציה החדשה אומרת לאזרחים "תקפצו לנו"
יאיר לפיד נואם במליאת הכנסת צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד נאם היום בצהריים (שני) במליאת הכנסת, בסיכום הדיון על הצעת החוק לפיצול הליכוד ותקף את הקואליציה המתהווה. נאומו הופרע על ידי חברי הליכוד: "לקואליציה הנכנסת יש סיסמא חדשה: "תקפצו לנו". אני לא יודע אם אתם עוקבים אחרי זה. חברי כנסת, שרים לעתיד, כמובן השופרות בתקשורת, ברשתות, כולם רצים עם זה, "תקפצו לנו".

לדברי ראש הממשלה לפיד, "זה מה שהממשלה החדשה אומרת לאזרחי ישראל. זו הסיסמא שלהם, זו הגישה שלהם, שנקפוץ להם. אתם משלמים מיסים במדינה הזו? תקפצו להם. אתם עובדים? תקפצו להם. אתם שולחים את הילדים שלכם לחינוך הממלכתי? תקפצו להם. לא מוצא חן בעיניכם מה שהם עושים עם הכסף שאתם עובדים קשה בשבילו? אתם יכולים לקפוץ להם. אתם לא מבינים למה חצי מהשרים לא שולחים את הילדים שלהם לצבא, אבל הילד שלכם חייב להתגייס? תקפצו להם".

יאיר לפיד נואם על \"תקפצו לנו\"
לפיד הוסיף ותקף: "זה קונספט חדש בתולדות הדמוקרטיה. ממשלה שאומרת לאזרחיה, תקפצו לנו, אנחנו לא עובדים בשבילכם, והאזרחים אומרים, "אבל אתם אמורים לעבוד בשבילנו, אתם הממשלה, התפקיד שלכם הוא לעבוד בשביל כל האזרחים". והממשלה אומרת, "יכול להיות, אבל אתם יודעים מה - תקפצו לנו".

רואים עליהם שזה משחרר אותם. כיף להם. להיות ממשלה בלי החובה הראשונה של כל ממשלה – לעבוד בשביל האזרחים, לכבד את הזכויות שלהם. זה מה שהם תמיד רצו: להיות ממשלה בלי לשאת באחריות של ממשלה.

הם לא מנסים לשמור על איזון, אין להם עניין בחיים משותפים, אין להם עניין במנהל תקין, בשמירת החוק, בשמירת הקופה הציבורית, באיזון בין יהדות לדמוקרטיה, בין בטחון לזכויות אזרח, כל הערכים הכי מקודשים של המדינה הוחלפו מבחינתם בשתי מילים: "תקפצו לנו".

לפיד תקף בחריפות את התנהלות המפלגה הגדולה בקואליציה המתהווה: "בליכוד כל כך התאהבו בקונספט, שהם אומרים את זה גם למצביעים שלהם. המצביעים שלהם אומרים להם, אנחנו לא מבינים למה נכנעים ככה לחרדים ולציונות הדתית? למה נתניהו כל כך חלש? למה אתם מוותרים על כל מה שחשוב לנו? ועל זה הם עונים להם – "הצבעתם לנו? פראיירים, תקפצו לנו.

"כי הדבר המרכזי", אמר לפיד, "המסר המרכזי של הממשלה הנכנסת הוא שאכפת להם רק מעצמם. לחרדים אכפת רק מהחרדים, לציונות הדתית אכפת רק מהמתנחלים, לליכודניקים אכפת רק מהמשפט של נתניהו. מי שלא הם, מי שלא כמוהם, מי שלא הצביע בשבילם, יכול לקפוץ להם. הם לא יעבדו בשבילו, הם לא אחראים לו.

"העקרון הזה, שממשלה אחראית לכל אזרחיה, מבוטל מבחינתם. העקרון שאומר שהממשלה מחויבת לנהוג בכבוד, לגלות אחריות, להפעיל את המערכות למען כל האזרחים, לא חל עליהם. אם מישהו בא ואומר להם, "אבל זה לא עובד ככה. יש חוקים, יש כללים", תשובתם המושכלת והמאוזנת היא שהוא יכול לקפוץ להם".

לפיד סיים את נאומו במסר לחברי הקואליציה המתהווה: "על כך אני רוצה להגיד להם, פוליטיקה היא גלגל. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה. פעם אתה בקואליציה ופעם אתה באופוזיציה. פעם אתה אומר לכל אזרחי ישראל שהם יכולים לקפוץ לך, ואז מגיעות בחירות, וזה בדיוק מה שהם יגידו לכם".

יאיר לפיד מליאת הכנסת אינסטגרם טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד