י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חתימה לפנות בוקר

'יהדות התורה' מפוצלת; 'דגל' ניתקו מגע, 'אגודה' חתמו על הסכם בנפרד

12 דקות לפני תום המועד אותו העניק הנשיא הרצוג לנתניהו, הודיע האחרון כי 'עלה בידו' וכי ממשלה בראשותו תכף תצא לדרך | בהמשך, עד לשעות הקטנות ישבו צוותי הליכוד ויהדות התורה לגיבוש הנוסח הסופי של ההסכמים, כאשר מי שחתם בפועל היו רק נציגי אגודת ישראל

'יהדות התורה' מפוצלת; 'דגל' ניתקו מגע, 'אגודה' חתמו על הסכם בנפרד
מעמד החתימה ב-2:05 צילום: באדיבות המצלם

רק בשעה 02:05 לפנות בוקר, סיימו בליכוד שעות של דיונים וניסוחים מול 'יהדות התורה' ועברו לשלב החתימה על ההסכם, כאשר מי שחתם בפועל על ההסכם עד כה היה רק נציג ׳אגודת ישראל׳. כאשר חבריו לסיעה מ'דגל התורה' ניתקו קשר לאורך שעות הערב וסירבו להגיע לחתום על ההסכם.

עוד בשעות הערב המוקדמות הגיעו חלק מצוותי המו"מ של יהדות התורה במטרה לסיים את השיחות מול הליכוד, כאשר בשלב מסויים נטש נציג ׳דגל התורה׳ את המקום ואנשי ׳דגל׳ ניתקו מגע מול הליכוד. בו בזמן הגיעו לכנסת ארבעת חברי הכנסת של ׳אגודת ישראל׳ וליבנו את הנושאים האחרונים והגיעו לניסוח סופי של ההסכם.

לפנות בוקר נקראו נציגי ׳יהדות התורה׳ לחתום על ההסכם כאשר נציגי ׳דגל התורה׳ שבשלב הזה ניהלו שיחות טלפון מול אנשי הליכוד לא הגיעו למעמד בכנסת, לטענת אנשי ׳דגל התורה׳ הבוקר (חמישי) "קיימים עדיין נושאים שלא לובנו, בהם נושא הדיור".

לאחר המתנה קצרה באגודת ישראל הוחלט לחתום על ההסכם הקואליציוני ללא נציגי דגל התורה, כאשר לראשונה מאז הקמת יהדות התורה נחתם הסכם ללא שתי הצדדים במשותף. בדגל בתורה מעריכים כי הם יצרפו את חתימתם להסכמים כבר במהלך היום.

משא ומתן קואליציוני יהדות התורה הליכוד דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד