ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
זועמים על אוקראינה

איראן מזהירה את זלנסקי: "תפסיק להאשים אותנו, הסבלנות לא אינסופית"

איראן זועמת על נשיא אוקראינה בשל נאומו בקונגרס האמריקני בו האשים את הרפובליקה האסלאמית של איראן בהפיכתה לבעלת ברית ב"מדיניות רצח העם" של אוקראינה נגד רוסיה. "הסבלנות שלנו לא אינסופית"

איראן מזהירה את זלנסקי: "תפסיק להאשים אותנו, הסבלנות לא אינסופית"
מל"טים איראניים צילום: Iran international

איראן זועמת על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על ההאשמות המתמשכות שלו בגיבוי ארה"ב ואירופה כי איראן מספקת מל"טים לרוסיה לשימוש בהתקפות על אוקראינה.

בנאום בקונגרס האמריקני ביום רביעי, זלנסקי דיבר על השימוש הגובר של מוסקבה בטילים ובמל"טים איראניים כדי לפגוע בערים אוקראיניות. "רוסיה מצאה בת ברית בזה, במדיניות הג'נוסייד (רצח עם) הזו, איראן", אמר. "מל"טים קטלניים של איראן שנשלחו לרוסיה במאות הפכו לאיום על התשתית הקריטית שלנו. כך מצא מחבל אחד את השני".

"זה רק עניין של זמן לפני שהם יתקפו בעלות הברית אחרות שלכם אם לא נעצור אותם עכשיו, אנחנו חייבים לעשות את זה". בתגובה ל"האשמות החוזרות ונשנות וההתבטאויות של זלנסקי" משרד החוץ האיראני הכחיש שוב אספקת מל"טים או כל ציוד צבאי אחר לרוסיה לשימוש באוקראינה, וטען כי טהראן מכבדת את "השלמות הטריטוריאלית" של כל המדינות. "מוטב שזלנסקי ידע שסבלנותה האסטרטגית של איראן כלפי האשמות מופרכות כאלה אינה אינסופית", אמר נאסר כנעני, דובר משרד החוץ האיראני.

בהצהרה נאמר כי כנעני המליץ ​​לזלנסקי ללמוד "מגורלם של כמה מנהיגים פוליטיים אחרים שהסתמכו בתמיכת ארה"ב". לא ברור למי כנעני התכוון, אם כי ייתכן שהוא התכוון לנשיא אפגניסטן לשעבר אשרף גאני, שממשלתו הופלה על ידי הטליבאן כאשר ארה"ב הסיגה את כוחותיה מהמדינה בשנה שעברה. ביום ראשון האחרון אמר כנעני כי איראן "לא תבקש רשות מאף אחד להרחיב את הקשרים עם רוסיה", ודחתה את החששות של ארה"ב לגבי "שותפות צבאית" הולכת וגוברת בין טהראן למוסקבה.

איראן מל"טים ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד