ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
זעם על האמריקאים

רוסיה: ביקורו של זלנסקי בארה"ב מבהיר כי אוקראינה רוצה מלחמה

פקידים רוסים הגיבו לביקורו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בארצות הברית בזמן מלחמה, וטענו במספר הצהרות שהמסע שלו לוושינגטון הוכיח שהוא ובני בריתו האמריקאים "לא חותרים לשלום באוקראינה"

רוסיה: ביקורו של זלנסקי בארה"ב מבהיר כי אוקראינה רוצה מלחמה
זלנסקי בנאומו בקונגרס צילום: צילום מסך

זלנסקי זכה למחיאות כפיים סוערות מחברי הקונגרס במהלך ביקור שאורגן בחיפזון ביום רביעי, נסיעתו הראשונה מחוץ לאוקראינה מאז פלשו הכוחות הרוסיים למדינה ב-24 בפברואר. שעות לפני הגעתו של הנשיא זלנסקי הודיעה ארה"ב על חבילת סיוע צבאית חדשה בסך 1.8 מיליארד דולר. פקידים רוסים פחות אהבו את הנסיעה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לארצות הברית בזמן מלחמה, וטענו במספר הצהרות שהמסע שלו לוושינגטון הוכיח שהוא ובני בריתו האמריקאים "לא חותרים לשלום באוקראינה".

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הזהיר כי מסירה של נשק חדיש יותר לאוקראינה, לא תסיים את המלחמה. "מוסקבה לא שמעה קריאות אמיתיות לשלום במהלך ביקורו של זלנסקי בארה"ב, והיא חושבת שוושינגטון נחושה להילחם דה פקטו ובעקיפין עם רוסיה עד האוקראיני האחרון", אמר פסקוב. הוא גם מתח ביקורת על "ההפגזה הברברית של אוקראינה על בנייני מגורים" באזורי הכיבוש הרוסי במזרח אוקראינה.

לאחר שפוטין סיפח אזורים באוקראינה והכריז שם על משטר צבאי, זלנסקי אמר שהוא לא מוכן עוד לנהל משא ומתן עם נשיא רוסיה. הוא הדגיש כי אחד התנאים לתחילת הדיאלוג יהיה "שיקום השלמות הטריטוריאלית של אוקראינה".

לפני נסיעתו לוושינגטון, זלנסקי נפגש עם חיילים אוקראינים בעיר באחמוט שבמזרח המדינה, מוקד לחימה אינטנסיבי של המלחמה. פוטין מעולם לא נראה נוסע לאזורים בחזית. אם כי דיווחים רוסיים טענו, כי פוטין ביקר במטה הפיקוד שלו בגבול עם אוקראינה בשבוע שעבר, אך מיקומו לא נמסר, ואפילו לא היה ברור אם הוא באמת היה שם.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד