כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"פוגע במבנה השלטוני בישראל"

יוזמה בקואליציה: דרעי יישאר קירח מכאן ומכאן?

התפקיד שהמציא נתניהו כדי להקים את ממשלתו עם בני גנץ צפוי אולי להתבטל. מדובר בהצעת החוק שתוביל לביטול מוסד ראש הממשלה החליפי שבו זכו לכהן רק שלושה: בני גנץ, יאיר לפיד ונפתלי בנט | ח"כ אליהו רביבו מהליכוד: "הוכח שמוסד זה אינו יעיל ואף פוגע במבנה השלטוני בישראל"

יוזמה בקואליציה: דרעי יישאר קירח מכאן ומכאן?
אריה דרעי במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר השבעת הממשלה, בקואליציה מתכוונים לבטל את מוסד ראש הממשלה החליפי. כך דווח ב'כאן 11'. הצעת החוק שהוגשה בימים האחרונים תחזיר את חוק יסוד הממשלה לנוסחו המקורי - לפני שהליכוד תיקן אותו כדי לאפשר את ממשלת נתניהו-גנץ.

מדובר בהצעה פרטית של חברי הכנסת אליהו רביבו ויואב קיש, שהוגשה בתיאום ולבקשת הקואליציה. בדברי ההסבר של ההצעה נכתב על תפקיד ראש הממשלה החליפי: "פתרון זה הסתבר כלא יעיל ואף השיג מטרות הפוכות מייעודו המקורי. הנזקים שנצברו לאורך ניסיונות ממשלות החילופים פגעו באמון הציבור ובמשילות. ממשלות החילופים פגעו באופן נחרץ ברצון הבוחר וסחפו את מדינת ישראל לרצף מערכות בחירות מיותרות והרסניות".

אליהו רביבו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

חבר הכנסת אליהו רביבו מ'הליכוד', שהגיש את הצעת החוק בשם הליכוד, מסביר: "ממשלת החילופים ומוסד ראש הממשלה החליפי הם שתי טעויות שהגיעו לעולם בשל מצב פוליטי סבוך. לאחר שהוכח עד כמה מוסדות אלו אינם יעילים ואף פוגעים במבנה השלטוני בישראל, אני פועל לביטולם ויפה שעה אחת קודם. אזרחי ישראל ראויים לממשלה יציבה ומתפקדת שתפעל עבורם, ובכוונתי לפעול כך שמוסדות השלטון ישובו למצבם הקודם והאיתן, זה שהיה כאן קודם סאגת הבחירות החוזרות ונשנות".

יצוין כי שלושת הפוליטיקאים שהספיקו לכהן בתפקיד ראש הממשלה החליפי הם בני גנץ, יאיר לפיד ונפתלי בנט.

הדיווח מגיע ברקע דיווח אחר באותו ערוץ בשבוע שעבר כי נתניהו שוקל למנות את יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד ראש הממשלה החליפי במידה ובג"ץ יפסול אותו מלכהן כשר בממשלה. סביר להניח שבמצב כזה ביטול החוק ייגנז כדי לאפשר לדרעי את מתנת הפיוס.

ראש ממשלה חליפי אליהו רביבו הצעת חוק יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד