כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שיבחה את רוסיה

צפון קוריאה האשימה את ארה"ב בגרימת "שפיכות דמים"

צפון קוריאה מאשימה את המערב ב"שפיכת דמים". ודוחה את הטענות על כך שהיא סיפקה לרוסיה נשק. אך היא שיבחה את הרוסים: "העם הרוסי הוא העם האמיץ ביותר"

צפון קוריאה האשימה את ארה"ב בגרימת "שפיכות דמים"
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

צפון קוריאה האשימה את ארה"ב בגרימת "שפיכות דמים" באוקראינה והכחישה שהיא שלחה נשק לרוסיה.

דיווחים מסתובבים מאז יום חמישי האחרון (22 בדצמבר), לפיו צפון קוריאה שלחה נשק לרוסיה במטרה לסייע למאמציה באוקראינה, וזאת לאחר טענות של דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי.

צפון קוריאה הכחישה את ההאשמות, שפורסמו לראשונה בעיתון היפני 'טוקיו שימבון' ובמקום זאת האשימה את ארה"ב בגרימת "שפיכות דמים" עם אספקת נשק משלה לחזית.

העיתון היפני טען כי ב-20 בנובמבר השתמשה צפון קוריאה ברכבת כדי לשלוח נשק לרוסיה שמאגר הנשק שלה נפגע קשה מהלחימה באוקראינה. ביום שישי האחרון, דובר משרד החוץ של צפון קוריאה אמר לסוכנות הידיעות המרכזית הצפון קוריאנית כי הדיווחים שקריים.

הוא אמר: "הדיווח השקרי של התקשורת היפנית לפיו רפובליקת קוריאה נתנה תחמושת לרוסיה הוא אבסורדי ביותר, שאינו שווה שום הערה או פרשנות". לאחר מכן הוא יישר קו עם טיעונים קודמים של רוסיה לפיהם אספקת נשק מערבי לאוקראינה רק מנציחה את האלימות.

"הקהילה הבינלאומית תצטרך להתמקד במעשים הפליליים של ארה"ב של הבאת שפיכות דמים והרס לאוקראינה על ידי אספקת סוגים שונים של נשק קטלני וציוד בקנה מידה גדול, במקום להקשיב לתיאוריה חסרת היסוד של 'עסקת נשק'. בין הרפובליקה הצפון קוריאנית לרוסיה, שהומצאו על ידי כמה כוחות לא ישרים למטרות שונות".

עוד אמר: "בהזדמנות זו, אני רוצה לומר שהעם הרוסי הוא העם האמיץ ביותר עם הרצון והיכולת להגן על הביטחון והשלמות הטריטוריאלית של ארצו ללא תמיכה צבאית של אחרים".

מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד