י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
זועמים על המל"טים

באוקראינה קוראים לפגוע במפעלי נשק איראניים

פקיד אוקראיני בכיר קרא להפצצת מפעלים איראנים לייצור מל"טים וטילים, כמו גם לעצור את הספקים שלהם. הצהרתו של הבכיר מגיעה מספר ימים לאחר שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר בוושינגטון

באוקראינה קוראים לפגוע במפעלי נשק איראניים
מל"טים איראניים צילום: Iran international

עוזר נשיא אוקראינה מיכאילו פודוליאק אמר ביום שבת כי איראן "משפילה באופן בוטה את מוסד הסנקציות הבינלאומיות", וקרא להרוס מפעלי נשק איראניים בתגובה. "איראן, שמתכננת להגביר את אספקת הטילים והמל"טים לרוסיה, משפילה באופן בוטה את מוסד הסנקציות הבינלאומיות, חשוב לוותר על סנקציות שאינן פועלות, ולעבור לכלים הרסניים יותר, חיסול מפעלים ומעצר ספקים", הוא צייץ בטוויטר.

הצהרתו של פודוליאק מגיעה מספר ימים לאחר שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הופיע בהפתעה בוושינגטון כדי לבקש את התמיכה הצבאית והכלכלית של ארה"ב בארצו. לא ברור אם ההצהרה הלוחמנית של הפקיד האוקראיני נועדה לאוזני ארה"ב לבצע הרס של מפעלי מל"טים איראניים, מהלך שמשמעותו מתקפה צבאית על איראן ואולי מלחמה אזורית במזרח התיכון. ישראל על פי פרסומים זרים תקפה לאחרונה מתקני גרעין איראניים בפעולות חבלה בקנה מידה גדול.

כזכור קייב האשימה את טהראן בכך שסיפקה למוסקבה מל"טים מסוג שאהד-136, שלדבריה שימשה לפגיעה במטרות אזרחיות באוקראינה מאז ספטמבר, איראן מכחישה את ההאשמות.

בנוסף קייב האשימה גם את טהראן בתכנון אספקת נשק נוסף לרוסיה, כולל טילים שמוסקבה זקוקה להם כאשר מחסני הטילים של רוסיה מתדלדלים לאחר חודשים של התקפות בלתי פוסקות נגד מטרות אזרחיות וצבאיות.

איראן מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד