כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ומה אמרה על החרדים

עמית סגל התעמת עם השרה לשעבר על "אזהרתה הנרגשת"

באולפן שישי אירחו לראיון דמות שדי נשכחה לציבור בישראל. ציפי לבני שנזרקה בבושת פנים מהפוליטיקה על ידי אבי גבאי ממפלגת 'העבודה'. לבני תקפה את הממשלה המיועדת. אולם אמירה מסוימת שלה קוממה את עמית סגל שגרר אותו לעימות פומבי בטוויטר

עמית סגל התעמת עם השרה לשעבר על "אזהרתה הנרגשת"
עמית סגל צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

נמשך הקמפיין התקשורתי נגד הממשלה שעדיין לא קמה. בליל שבת הובאה לתכנית 'אולפן שישי' יו"ר מפלגת 'התנועה' שרת החוץ והמשפטים לשעבר ציפי לבני שתחווה את דעתה על הממשלה שעדיין לא הושבעה ועדיין לא החלה לפעול.

לבני אמרה בין היתר כי "החרדים לא רוצים שוויון. הם רוצים את הנשים בחלק האחורי של האוטובוס. כמוהם גם מפלגות העליונות היהודית שרוצות סיפוח וקיפוח - וראש הממשלה שנאשם בפלילים. לכן כולם רוצים לחסל את בג"ץ. כי בג"ץ קבע שנשים יהיו טייסות ושאי אפשר לכפות על אישה לשבת בחלק האחורי של האוטובוס".

עוד אמרה: "הממשלה שנבחרה מנוגדת להשקפת עולמי, אלא גם כי היא החליטה פשוט להרוס את כל היסוד המשותף שעליו אנחנו קיימים". לדבריה, "הרוב בחר את הממשלה, אבל התפיסה שהרוב יכול לעשות הכול היא לא דמוקרטית. הרוב לא יכול מחר להחליט שבחירות לא יהיו בעוד ארבע שנים אלא בעוד עשר. העם לא יכול להחליט שהמשטרה תהיה פוליטית ושלא יהיו בתי משפט. הרוב קובע, אבל יש לו גבולות".

אולם אמירה אחת במיוחד גררה לעימות טוויטר בינה לבין פרשן הערוץ עמית סגל. לבני טענה באולפן כי "עוד מעט הממשלה תסתום את הפה לפאנל אולפן שישי". סגל הגיב לכך במוצאי השבת בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אזהרתה הנרגשת של ציפי לבני בדבר האפשרות שעוד מעט הממשלה תסתום את הפה לפאנל של אולפן שישי הייתה יכולה להישמע אמינה, אלמלא היה מדובר במי שהצביעה פעמיים בעד חוק שלמעשה נועד להביא לסגירתו של עיתון שהיה באותה עת כלי תקשורת עויין כלפיה וכלפי המחנה שלה".

איתמר בן גביר במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

"אוי עמית", הגיבה ציפי לבני וכתבה: "היום כבר ברור כשמש עד כמה צדקתי בטענה ש״ישראל היום״ היה כלי תעמולה ממומן מכיס עמוק של מיליארדר, בניגוד לחוקי מימון מפלגות ובשליטת נתניהו שסחר בו. אתה הרי יודע שהחוק לא ביקש לסגור אותו אלא היה נגד הפצתו בחינם כתעמולה".

סגל לא הרפה ושאל: "עם יד על הלב, אם ישראל היום היה ממומן על ידי מיליארדר אבל תומך בעמדתך - היית מצביעה בעד החוק? כי אם התשובה שלילית, כל מה שכתבת קודם לא כל כך משנה".

ולבני השיבה: "עם יד על הלב עמית כעיתונאי אתה חשבת שישראל היום הוא עיתון? ברצינות? גם כששמעת את ביבי סוחר בו? אני מעולם לא ביקשתי שמישהו ישלם דברים שאסור, לא מעמותות ולא ממיליארדרים ולא המצאתי פטנטים כדי לעקוף את החוק. אז כן תמכתי בכל חוק שקבע כללים הוגנים בבחירות וחוק ישראל היום בכלל זה".

עמית סגל באולפן חדשות 12. (צילום מסך)

עמית סגל: "אבל כעובדה כל כלי התקשורת שהשלטון העמיד בסכנת סגירה או סגר בפועל זוהו עם הימין. ברוח ימים אלה: זה המצבור, לא רק כל מקרה פרטי".

לסיום השיבה לבני: "יאללה עובדות זה טוב. התכוונת בכלי תקשורת שזוהו עם הימין לערוץ 10 שנתניהו רצה לסגור? לתאגיד שמאוים עכשיו שלא לדבר על בג"צ ״קול העם״ֶ שמנע סגירת עיתון קומוניסטי? אבל מי סופר".

עמית סגל ציפי לבני חוק ישראל היום אולפן שישי החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד