י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
על רקע המלחמה

הדלקות פומביות במרכז העיר קלינינגרד

בהשקעה גדולה ומורכבת התקיים ערב הוקרה יוקרתי עבור תורמים, נגידים ואנשי ממשל חשובים, שבאו לחגוג יחד את החג, ולקבל את הערכת והוקרת יהודי העיר על עזרתם הרבה להתפתחות הקהילה היהודית בעיר קלינינגרד בכלל ובית הכנסת הגדול בפרט, שמאז שוחזר לאחר שנשרף לפני 84 שנה בליל הבדולח

הדלקות פומביות במרכז העיר קלינינגרד
חוגגים חנוכה בקלינינגרד צילום: דניס פבלוב

שרשרת אירועים בחג החנוכה בעיר הרוסית קלינינגרד. הדלקות פומביות במרכז העיר כולל ערב הצדעה לנגידי הקהילה בהשתתפות נציגי ממשל ואישי ציבור, ופעילות ענפה עם כלל יהודי העיר בעיר 'קלינינגרד', המוכרת גם בשמה ההיסטורי 'קניגסברג', הנמצאת על גדות הים הבלטי, מובלעת רוסית בין פולין לליטא.

בכל ימי חג החנוכה מתקיימים אירועים רבים, בכדי לפרסם את הנס בין כלל תושבי העיר ולהביא את מצוות ושמחת החג לכל יהודי. בהשקעה גדולה ומורכבת, התקיים בנר שני של חנוכה ערב הוקרה יוקרתי עבור תורמים, נגידים ואנשי ממשל חשובים, שבאו לחגוג יחד את החג, ולקבל את הערכת והוקרת יהודי העיר על עזרתם הרבה להתפתחות הקהילה היהודית בכלל ובית הכנסת הגדול בפרט, שמאז שוחזר לאחר שנשרף לפני 84 שנה בליל הבדולח, המקום מהווה מגדלור של תפילה, תורה וחסד לכל היהודים הרבים ואף אורחים ותיירים רבים, בהם כאלו שמגיעים מליטא או פולין הסמוכה.

על גבי מסך ענק ראו המשתתפים שיחת קודש מהרבי מליובאוויטש, על הזכות והחובה של כל אחד בהפצת אור היהדות. רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, שיגר ברכה מיוחדת וחמה, וציין לשבח את התקדמות הקמת המקווה טהרה המפואר, הראשון בכל המחוז, מאז שנחרב על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה.

כן הובאה ברכת נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, שהודה לתומכים בשם כל יהדות רוסיה. בהדלקת נרות החנוכה כובד רב העיר הרב דוד שוועדיק. שליח חב"ד בקלינינגרד הרב אברהם ברוך דייטש, הזמין בזה אחר זה את התורמים הנכבדים, העומדים יום-יום לימין הקהילה, לקבל מראש הקהל מר פליטמן תעודת הוקרה, החתומה על ידי הרב הראשי של רוסיה וראשי הקהילה בקלינינגרד.

בין המשתתפים הרבים בלטו בנוכחותם ראש העיר, הקונסול הגרמני, הקונסול הליטאי, שרת החקלאות ושר התיירות, שכמו כל המשתתפים, התרשמו מאוד מהמצגת המושקעת המספרת על כל הנעשה ביהדות קלינינגרד מאז בניית בית הכנסת, פעילות עם נוער, פרויקטים של חסד וצדקה, שיעורי תורה, תפילות ועוד. את הערב הנעימה תזמורת מקומית, שניגנה את שירי החנוכה ושירים יהודיים נוספים. בביצוע ייחודי ואקסקלוסיבי, ניגן באירוע מר וולרי צ'אקון, גיטריסט הפלמנקו הטוב ביותר ברוסיה שזכה במקום שלישי בתחרות נגנים באירופה כולה, והנעים בשירי חנוכה בסגנון ספרדי עתיק.

במשך החג מתקיימים בקלינינגרד אירועים לכבוד חג החנוכה למען כל חברי הקהילה היהודית, החל בפרסומי ניסא בהדלקה המרכזית בחזית בית הכנסת שבמרכז העיר, ממשיך במופעים וסדנאות לילדים, ערב לביבות עבור נשות העיר, קונצרטי מוזיקה מושקעים של תזמורות מפורסמות בעיר, וכלה בחלוקת מאות ערכות חנוכה עם מנורות וסופגניות להאיר את בתי היהודים בעיר.

רוסיה חנוכה חב''ד הרב דייטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד