כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הצאר הרוסי

האוקראינים נאבקים למצוא ולהחזיר ילדים שנחטפו על ידי רוסיה

לאחר הסיפוח הבלתי חוקי של רוסיה של שטחים באוקראינה, השלטונות הרוסיים התעקשו שהילדים מאזורים אלה הם כעת רוסים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוציא במאי האחרון צו המאפשר לרוסים לאמץ ילדים אוקראינים במהירות ובקלות

האוקראינים נאבקים למצוא ולהחזיר ילדים שנחטפו על ידי רוסיה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

מספר לא ידוע של ילדים יתומים או כאלה שהוריהם נפצעו, נלקחו מבתי יתומים ומבתים לילדים עם מוגבלות או ממעונות שונים לפני נסיגת רוסיה מחרסון בחודש שעבר. ארגון זכויות אדם Human Rights Watch דיווח ב-12 בדצמבר לוועדת האו"ם לזכויות הילד, כי התבצעו מספר ההעברות לא חוקיות כפויות של אוקראינים, כולל ילדים, לרוסיה "

ביולי דיווח הארגון "לביטחון ושיתוף פעולה" באירופה כי 2,000 ילדים אוקראינים הועברו לרוסיה למרות שיש להם משפחות באוקראינה. אוקראינים שאיבדו את ילדיהם נתקלים בהתנהלות בירוקרטית מסובכת ולעתים קרובות מסוכנת, בניסיון להחזיר אותם הביתה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוציא במאי האחרון צו המאפשר לרוסים לאמץ ילדים אוקראינים במהירות ובקלות.

משפחתו של ילד נמלטה בגלל התקפות מצד רוסיה על העיר מריופול המרוסקת ב-24 במרץ, אולכסנדר נפגע בעין אחת במהלך מתקפת טילים רוסית. אמו, סניז'נה, הבהילה אותו לעזרה רפואית, והם נתפסו מאוחר יותר על ידי כוחות רוסים. לאחר מכן שלחו הרוסים את הילד, המכונה סשה, לבית חולים בדונייצק הכבושה, שם נאמר לו שיאומץ על ידי רוסים כי אין לו הורים, למרות שיש לו הורים. כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

הרוסים אמרו, "את, אמא, זוזי הצידה, אנחנו לוקחים את הבן שלך לבית החולים" סשה התחיל לבכות, ואמר, "לא, בבקשה, אני רוצה להישאר עם אמא שלי ואיך אמצא אותה אחר כך?" אמרה סבתו לודמילה לעיתון, וסיפרה על מה שנכדה אמר לה כשהצליח ללוות טלפון ממישהו שישה ימים לאחר מכן, הילד היה מבועת.

"הם אמרו שהם ישלחו אותו לבית יתומים או שימצאו משפחה ברוסיה", אמרה סבתו, לודמילה, מאיצ'ניה, באזור צ'רניהיב שבצפון אוקראינה. "אמרתי להם, 'אני אסכן את חיי. אני אבוא לקחת אותו' התחננתי בפניהם לא לשלוח אותו לרוסיה".

"הם דיברו איתו על אוקראינה ורוסיה שם ואמרו לו שאוקראינה רעה והאוקראינים מרושעים", אמרה לודמילה. "הם הכריחו את הילדים לדבר רוסית".

כדי להימנע מאזורי הלחימה, נסעה לודמילה, סבתו של סשה נסעה מאוקראינה דרך פולין, ליטא, לטביה ורוסיה אל מזרח אוקראינה הכבושה בידי הרוסים כדי להחזירו. "סשה היה מאושר מאוד, חיבקנו אחד את השני", אמרה. הם עזבו כמה שיותר מהר, אבל לודמילה אמרה שהיא נחקרה ארוכות על ידי גורמי הביטחון בדונייצק הכבושה, "הייתי צריכה לשקר לא מעט" היא אמרה. "זו הייתה הדרך היחידה לצאת".

אולגה לופטקינה ובעלה, דניס, התמודדו עם מחסומים דומים בניסיון למצוא שישה מתשעת ילדיהם, לאחר שהילדים, בגילאי שבע עד 17, נתקעו במריופול, ההורים נמלטו לצרפת עם שלושה ילדים, נחושים להביא את ששת האחרים לצרפת בהקדם האפשרי.

גורמים רשמיים אמרו לילדים שהם יאומצו על ידי רוסים, "זו הייתה חטיפה," אמרה לופטקינה. "הדבר הגרוע ביותר היה שהם תמיד אמרו לילדים שלנו, 'פשוט תשכחו מההורים שלכם, זהו זה, אתם תלכו לרוסיה ואתם תהיו רוסים' לאורך כל הדרך הם אמרו לילדים שלנו שיהיה להם טוב יותר ברוסיה, ההורים שלכם נטשו אתכם הם לא רוצים אתכם". לבסוף הם הצליחו להוציא את הילדים בדרכים שונות.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול חטיפת ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד