י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"הם לא יהודים"

ממשלת נתניהו: האורתודוכסים והרפורמים נאבקים על דעת הקהל בארה"ב

לאחר המכתב של מנהיגים רפורמים נגד הממשלה החדשה, 1000 רבנים אורתודוקסים מביעים תמיכה בממשלה החדשה. מנהיגים ומעל 1000 רבנים אורתודוקסים מגנים את התוכנית של מאות מנהיגים רפורמים למנוע שיתוף פעולה עם חלקים מממשלת ישראל החדשה

ממשלת נתניהו: האורתודוכסים והרפורמים נאבקים על דעת הקהל בארה"ב
דובי הניג עם המכתב צילום: באדיבות המצלם

לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית, בראשות דובי הניג מוול סטריט ניו יורק, אליה הצטרף איגוד הרבנים המאגד מעל 1000 רבנים אורתודוקסים, מגנה את "דברי השנאה שמפרסמים קבוצות יהודיות שוליות" נגד פועלה של הממשלה החדשה של מדינת ישראל.

במכתב נאמר: "עם האנטישמיות הגואה ברחבי העולם, והסכנה שעולה ליהודים בכל מקום, זה לא פחות ממזעזע שקבוצה של אנשים מזהים את עצמם בפני העולם כמנהיגים יהודים, מעוררים עוד יותר שנאה וסנטימנט אנטי-ישראלי. כואב לנו שקבוצה של 330 אנשים שמעצבים את עצמם כרבנים מהתנועות הרפורמיות, הקונסרבטיביות שחלקם ממלאים תפקידים בולטים בערים הגדולות, התחייבו להחרים גורמים בממשלת ישראל הנכנסת".

מכתב איגוד הרבנים האורתודוקסים ולשכת המסחר האורתודוקסית של ארה"ב

במכתב נאמר: "התוכניות למנוע מחברי מפלגות הימין להתארח ולדבר בקהילות ובארגונים של היהודים, ולהשתתף בפורומים אחרים ברחבי הקהילות שלנו, יקדמו את המטרות של אויבינו ברחבי העולם, יחד עם למעלה מ-1000 רבני איגוד הרבנים האורתודוקסי, לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית קוראת לתמוך בממשלת ישראל".

עוד נאמר: "שלוש שנים בלבד לאחר ההסכמים של מדינות ערב עם ישראל, באמצעות החתימה על הסכם אברהם, הפכו אנשי הדת היהודיים האמריקאים למרבה הבושה לאלו שמגנים את מדינת היהודים, שנלחמים בה על ליבה ומוחה של יהדות אמריקה, בושה שאנשי דת שאינם מוכרים על ידי האמונה היהודית האותנטית, מתיימרים לייצג את האינטרס של העולם היהודי".

דובי העניג יו"ר לשכת המסחר האורתודוקסית בארה"ב, אומר עוד, כי "המכתב הוא נגד שלוש מאות רבנים רפורמים, שאומרים שהם רבנים, אבל הם לא רבנים ואולי הם גם לא יהודים בכלל, הם לא מזרע היהודים, וקוראים לעצמם רבנים, הם יצאו נגד מדינת ישראל לעשות פה מהפכה בארצות הברית, להזיק ליהודים במדינת ישראל בין ימנים ובין שמאלנים, הם קראו לא להזמין חלק מהממשלה החדשה, ולא להכניס אותם לאזורים יהודיים או לבתי כנסת, ולא לארח אותם בקהילות היהודיות, ממש אנטישמיות".

עוד אמר: "אנחנו בארגון שלנו כל יום פועלים למען ישראל עם חברי הקונגרס עם חברי הסנאט אנחנו נלחמים למען ישראל, גם מול מדינות ערביות, לבנות קשרים עם ארץ ישראל לחזק את אהבת ישראל ולראות איך היהודים תומכים בדברים טובים שאנחנו עושים והם באים ומציגים את עצמם כמו יהודים כאילו הם האינטרס של היהודים, הם עושים לנו בלאגן, הם מפיצים אנטישמיות הם מפיצים שנאת ישראל, יש לנו עכשיו עבודה חדשה להיות כיבוי אש ולכבות את כל השריפות שהם עושים, אני אישית עבדתי כדי להוריד משחק מהרשתות החברתיות, שבמשחק רוצחים חיילי צה"ל, אני עובד בשיתוף פעולה עם כל הצדדים כולל שר המשפטים גדעון סער, אני לא מסתכל ימין ושמאל אני עובד בשביל כולם, ואז מגיעים רפורמים ועושים בלאגן פה, ואז סנאטורים וחברי קונגרס והבית הלבן חושבים שיהודים לא רוצים לתמוך במדינת ישראל ולא רוצים לתמוך בממשלה החדשה".

לסיום אומר הניג: "אנחנו מוציאים מכתב של אלף רבנים אורתודוקסים, שבו הרבנים אומרים שאותם רפורמים הם נגד האינטרס של היהודים, מי היה מאמין שלפני שנתיים השונאים שלנו היו ערבים, והיום ערבים הפכו להיות חברים שלנו, (הסכמי אברהם) היום השונאים שלנו הם יהודים (רפורמים) אם יש לנו כאלה חברים מי צריך שונאים".

הרב דובי הניג מכתב הרבנים אורתודוקסים רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד