כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפו בתיעוד

השיירה הארוכה בעולם: שיא בפעילות חב"ד בחנוכה

רגע לפני תום ימי החנוכה – בחסידות חב"ד מסכמים פעילות שיא של כל הזמנים • למעלה מ-200 רכבים בשיירת האור הארוכה בעולם, התוועדויות, הפקות ענק ו"טנקים" שהגיעו על לגבול הדרומי והצפוני • צילומים: שניאור נבון, ניידות חב"ד • תיעוד מיוחד

השיירה הארוכה בעולם: שיא בפעילות חב"ד בחנוכה
פעילות חב"ד בחנוכה צילום: שניאור נבון, ניידות חב"ד

"זאת חנוכה": בחסידות חב"ד מסכמים את חג החנוכה בפעילות שיא של כל הזמנים. השנה, נרשם מחזה ששבר את ההיסטוריה החב"דית. קרוב ל-200 רכבים השתתפו השבוע בשיירת האור של חסידות חב"ד, וזאת לכבוד חג החנוכה. השיירה שרשמה כאמור שיא קטפה את התואר "השיירה החב"דית הארוכה בעולם" והיא אורגנה על ידי חסידי חב"ד בעיר צפת.

כשעתיים וחצי הסתובבו הרכבים כשעליהם מתנוססות חנוכיות ענק. השיירה הקיפה את העיר צפת וסובבה את כל חלקי העיר כשהיא משמיעה מוזיקה וניגונים וגורמת לאלפי תושבי העיר לפצוח בריקודים של שמחה לרגל נס החנוכה.

"המטרה של חג החנוכה – להאיר כמה שיותר ולכן השנה החלטנו לקיים את השיירה הגדולה ביותר בעולם, מאות רכבים ונהגים ואלפי חוגגים", אומר הרב יצחק ליפש מנהל צעירי חב"ד בצפת, "יחד עם חברי המועצה החב"דים וועד אברכי חב"ד בעיר הפכנו את צפת לאבוקה ענקית של אור", הוסיף.

הפעילות החב"דית זוכה לתמיכה יוצאת דופן מראש העיר הצפתי שוקי אוחנה שטרח להגיע למקום ההתכנסות של נהגי תהלוכת הענק ומול המצלמות ביקש לומר את הדברים הבאים: "אני נמצא כאן עם הקהילה המדהימה הזאת, הבית שלי, בית חב"ד בצפת. אני וכל התושבים מרגישים בבית עם הקהילה המדהימה הזו של חב"ד. חנוכה הוא חג האור והרבי אמר להאיר את העיר ואת החושך. אנחנו גאים בקהילת חב"ד בצפת. אני באופן אישי גאה, שמח ומרגיש חלק בלתי נפרד מחב"ד", אמר ראש העיר.

הפקה יוקרתית בעשרות ערים בישראל

לא רק בצפת. בחסידות חב"ד השקיעו השנה במיוחד בנוער הישראלי והפיקו מחזמר חנוכה בשם "חגורה ירוקה" שמיועד לכל המשפחה בהפקה חסרת תקדים. המופע שהופעל והופק על ידי תנועת הנוער "צבאות השם" התקיים בעשרות ערים והשתתפו בו אלפי בני נוער מכל העדות והחוגים.

"לנוער בישראל מגיע הפקה ברמה הגבוהה ביותר", אומר הרב לוי נחשון מנכ"ל "צבאות השם", "השנה, לרגל שנת "הקהל" הרחבנו את פעילות תנועת הנוער וכאמור הפקנו מחזה בהפקת חסרת תקדים. מלבד זאת קיימו עשרות פעילויות ענק ברוב ערי ישראל, בהשתתפות אלפי בני נוער", מוסיף הרב נחשון.

אלפים בכל ערב בבית מדרשו של הרבי בניו יורק

ולא רק ברחובות ישראל ובריכוזים היהודים בעולם. גם במרכז העולמי של חב"ד, בבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, ב-770 בברוקלין ניו יורק, השתתפו אלפים רבים בכל ערב בעת הדלקת נרות החנוכה.

"הרבי מסר את נפשו כדי ללמד אותנו שאי אפשר להשאיר את האור בבית, חייבים להוציא אותו החוצה ולהאיר את הרחובות החשוכים ולכן בחג החנוכה אנחנו פועלים בכל הכוחות כדי להגיע לכל יהודי בישראל ובעולם", מספר הרב שמעון פיזם מנכ"ל "התאחדות החסידים" של חסידות חב"ד, "קיימנו בחג החנוכה עשרות התוועדויות וכינוסים בבתי חב"ד בישראל והכפלנו השנה את הפעילות בגלל שנת "הקהל" וכפי שציווה לנו הרבי", הוא אומר.

"סיפורים מרגשים צפים בשטח, יהודים מתקרבים"

"הרבה סיפורים מרגשים נחשפו בעת הפעילות שלנו בשטח. יהודים ששנים רבות היו מנותקים – פתאום בזכות נרות החנוכה – הכריזו על מהפך רוחני בחייהם. חולים שקיבלו חיות מחודשת ועוד הרבה סיפורים אנושיים", מוסיף הרב דוד נחשון יו"ר ניידות חב"ד שארגונו הפעיל בחג החנוכה עשרות "טנקים" שפעלו ברחובות הערים ואף ביישובים הנדחים.

"פעלנו גם בקרב חיילי צה"ל שמוסרים את נפשם להגן עלינו ויחד עם עשרות שליחים הבאנו את האור גם לנקודות המרוחקות ביותר, והארנו את בסיסי צה"ל בגבול הדרומי ובצפוני", מוסיף הרב נחשון מראשי חסידות חב"ד בישראל.

השנה, פעילי "ניידות חב"ד" חילקו עשרות אלפי חנוכיות לכל דורש והכפילו את הכמות שחולקה בשנה שעברה. בנוסף, "הטנקים" החב"דים יצרו שיירת אור ענקית שהקיפה את ערי ישראל ופרסמה את הנס הגדול של ניצחון החשמונאים על היוונים.

ראש העיר התרגש וכתב ברשת: "אין על חב"ד"

"חנוכה הוא חג האור, אור היהדות. שמחתי להשתתף בחגיגות חנוכה, יחד עם הרב ישראל דוד נחשון יו"ר ניידות חב"ד בנוף הגליל ושלוחי חב"ד היקרים, שהפיצו את הטוב שבעם שלנו עברו שכונה שכונה ושימחו את תושבי העיר. אין על חב"ד", כתב רונן פלוט ראש העיר נוף הגליל בדף הפייסבוק הרשמי שלו ופרסם תמונה שלו עם הטנק של "ניידות חב"ד".

וגם בשכונת היוקרה התל אביבית "רמת אביב" הוכפלה השנה הפעילות החב"דית. השליח המרכזי בשכונה הרב יהודה ליפש לא נח לרגע ועבר מבית לבית כדי להיות שותף באופן אישי בהדלקות המשפחתיות. בנוסף, הרב ליפש קיים בכל ערב מספר הדלקות מרכזיות ברחובה של עיר בהשתתפות בכירי המשק הישראלי, אנשי עסקים ועמך בית ישראל.

חב"ד חנוכה תהלוכות חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד