כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חסרי גבולות

איראן הורתה למטוס לנחות כדי לעצור את משפחתו של מתנגד משטר

איראן אילצה מטוס של חברה איראנית שהיה בדרכו לדובאי לנחות באי קיש, כדי למנוע ממשפחתו של אדם מפורסם מתנגד משטר לעזוב את המדינה. סוכני המשטר אילצו אותן לרדת מהמטוס, ונאמר להן כי "הן לא יכולות לעזוב את המדינה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

טיסה מסחרית מס' 063 של חברת 'מאהן איירליינס', האיראנית שבה היו אשתו ובתו של עלי דאי, ספורטאי לשעבר ואדם אהוד באיראן, נאלצה לנחות באי באיראן בדרכה לדובאי, לאחר שהאייתולות גילו כי על המטוס נמצאים בני משפחה של עלי.

הטיסה שיצאה משדה התעופה של טהראן בשעה 11:15 בבוקר יום שני שעון מקומי לדובאי, הוסטה על ידי אנשי המשטר לנמל התעופה של האי קיש. עדי ראייה אמרו לערוץ הטלוויזיה Iran international, כי סוכני המשטר אילצו את משפחתו של דאי לרדת מהמטוס, ונאמר להן כי "הן לא יכולות לעזוב את המדינה".

עלי דאי, תומך מוצהר בהפגנות נגד המשטר

בתגובה לתקרית, אמר דאי, "אשתי ובתי עלו באופן חוקי על מטוס מנמל התעופה האימאם חומייני בטהראן כדי לנסוע לדובאי, אבל המטוס הוחזר מדובאי ונחת בקיש כדי להוריד את בתי ואשתי.

הוא הוסיף שהם לא נעצרו, אבל נאסר על המשפחה לצאת מאיראן, "המשטרה הייתה צריכה לומר להם זאת בבדיקת הדרכונים". עלי דאי הוא גיבור עבור האיראנים, אך עם כל האהדה שיש לו בגלל שהוא ספורטאי עבר, עם האייתוללה חמינאי לא מתעסקים.

"אף אחד לא נתן לי תשובה. אני באמת לא יודע מה הסיבה למהלכים אלה. הם רצו לעצור מחבל? אשתי ובתי נסעו לדובאי לטיול והטיסה חזרה שלהן הייתה ביום שני", ציין דאי.

"קשה להאמין הם עברו דרך ביקורת הדרכונים ועלו למטוס בצורה חוקית למדי, אבל כוחות הביטחון החזירו כל כך הרבה נוסעים מדובאי כדי להוריד את אשתי ובתי. אם הייתה בעיה, למה לא עצרו אותן? אם אין בעיה, למה החזירו אותם?" אמר.

עם זאת, סוכנויות הידיעות הממשלתיות תסנים ו-ISNA ציטטו "מקור שיודע" שאמר כי על אשתו של דאי נאסר לעזוב את איראן "בגלל שקראה לאנשים לשבות במחאה נגד המשטר".

מערכת המשפט של איראן טוענת כי אשתו של דאי התחייבה בעבר להודיע ​​לגורמי הביטחון על החלטתה לנסוע לחו"ל מראש. אולם לאחר שנודע לרשויות על הטיסה, המטוס שהוביל אותה נאלץ לנחות בקיש. לא ברור לאן המשיך המטוס לאחר שהוריד את אשתו ובתו של דאי, האם הוא המשיך לדובאי או טס חזרה לטהראן.

איראן טיסה מטוס עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד