ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
השלום מתרחק

לברוב: או שאוקראינה תסכים להצעות או שהנושא יוכרע על ידי הצבא

בכירים ברוסיה ובאוקראינה מסרו דעות סותרות לגבי הסיכוי לשיחות שלום בין שני הצדדים. נראה ששר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שם קץ לכל תוכניות לשיחות שלום. אוקראינה: "רוסיה לא רוצה משא ומתן, אבל מנסה להתחמק מאחריות"

לברוב: או שאוקראינה תסכים להצעות או שהנושא יוכרע על ידי הצבא
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

נראה כי שר החוץ של רוסיה דחה כל סיכוי מיידי לשיחות שלום על מלחמת רוסיה אוקראינה, מפר ימים לאחר שנשיא רוסיה אמר שהוא מוכן לנהל משא ומתן.

הנשיא ולדימיר פוטין אמר ביום ראשון כי הקרמלין "מוכן לנהל משא ומתן עם כל המעורבים על פתרונות מקובלים", תוך שהוא מאשים את קייב בחוסר ההתקדמות הדיפלומטית עד כה. אך יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השיב מיד ואמר כי פוטין "צריך לחזור למציאות", והוסיף: "רוסיה לא רוצה משא ומתן, אבל מנסה להתחמק מאחריות".

ביום שני נראה היה שעמדתה של אוקראינה מתרככת, כאשר שר החוץ דמיטרו קולבה אמר כי בעוד אוקראינה רוצה לנצח במלחמה, לדיפלומטיה יש עדיין תפקיד חשוב. קולבה הציע פסגה לפני סוף פברואר שהאו"ם יוביל, למרות שלדבריו יש להזמין את רוסיה רק ​​לאחר שתעמוד לדין על פשעי מלחמה בבית משפט בינלאומי.

אבל בשעת לילה מאוחרת, נראה ששר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שם קץ לכל תוכניות לשיחות שלום.

הוא אמר לסוכנות הידיעות 'טאס': "ההצעות שלנו לפירוז ודינאזיזציה של השטחים שבשליטת המשטר האוקראיני, חיסול האיומים על ביטחון רוסיה הנובעים משם, כולל אדמותינו החדשות, ידועות היטב לאויב. הנקודה פשוטה תמלאו אותם לטובתכם, אחרת, הנושא יוכרע על ידי הצבא הרוסי".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב גם הגיב לדבריו של קולבה בביטול, ואמר לסוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti כי רוסיה "מעולם לא פעלה על פי תנאים שהציבו אחרים - רק תנאים שלנו והשכל הישר שלנו".

עברו 10 חודשים מאז החלה רוסיה בפלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה, וללא שיחות שלום רציניות במשך חודשים, מיליוני אוקראינים נמלטו מארצם ומיליונים שנותרו ללא חשמל קבוע עקב התקפות רוסיות על תשתיות קריטיות.

אבל אוקראינה אומרת שהיא לא תנהל משא ומתן עד שהחייל הרוסי האחרון יעזוב את שטחה, רוסיה מתעקשת שתמשיך להילחם עד שתשיג את מטרותיה. פוטין אמר כי הוא מאמין שהפעולה הצבאית "מגינה על האינטרסים הלאומיים שלנו ומגינה על אזרחינו" וכי כל משא ומתן חייב להיות בתנאים שלו.

אוקראינה טוענת שזה יהיה בלתי מתקבל על הדעת, מכיוון שמשמעות הדבר היא כניעה לדרישות הרוסיות וקבלת סיפוח של ארבעה אזורים אוקראינים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין סרגיי לברוב הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד