כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
איומים מבית

עד להשבעה ואחריה: כאב הראש העיקרי של נתניהו

אחרי שסוף סוף יש תאריך להשבעת הממשלה, נשמעים איומים מתוך הליכוד כלפי נתניהו. בראשם ח"כ ישראל כץ שדורש את משרד החוץ ולא אחר | והוא אינו היחיד שעשוי לגרום לזעזועים בקואליציה אם לא ייצא מרוצה

עד להשבעה ואחריה: כאב הראש העיקרי של נתניהו
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ממשלת נתניהו השישית תושבע בצהריי יום חמישי, אך עד אז יו"ר 'הליכוד' יצטרך לחלק מינויי שרים, סגני שרים, תפקיד יו"ר קואליציה ותפקידי ראשי וועדות בכנסת לחברי סיעתו וזה לא יהיה פשוט. יותר מדי קופצים על תיקים מסוימים לצד ממורמרים ומאוכזבים שלא יעשו לו חיים קלים אם לא יקבלו את מבוקשם.

המכשול הכבד ביותר העומד בפני נתניהו, הוא חבר הכנסת ישראל כ"ץ שמאיים לא להיכנס לממשלה אם לא יקבל את משרד החוץ. כך פורסם ב'כאן 11'.

"זה או חוץ או בחוץ", אמר כ"ץ. גם חברי כנסת המקורבים לכ"ץ, כמו דוד ביטן, כועסים על נתניהו בעקבות המהלכים האחרונים וחלוקת התיקים המסתמנת בליכוד. 

דוד אמסלם במליאה עם ח"כי ש"ס. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

כ"ץ אינו היחיד בליכוד שאם יישאר לא מרוצה עשוי לגרום לנתניהו כאבי ראש לאורך הקדנציה ואולי לקצר אותה. גם דוד אמסלם שמבין שלא יקבל את משרד המשפטים שאליו ייכנס יריב לוין ודורש את תפקיד יו"ר הכנסת ואם לא, יישאר חבר כנסת בקואליציה ולא יכהן כשר בממשלה. גם השגריר והשר לשעבר דני דנון מבקש תפקיד שהולם את מידותיו.

בישיבת נשיאות הכנסת שהתכנסה אתמול, הודיע יו"ר הכנסת יריב לוין לסגניו כי יתפטר היום (שלישי) מתפקידו כדי לאפשר בחירות יו"ר חדש שתתקיים בישיבת השבעת הממשלה החדשה בכנסת ביום חמישי הקרוב בשעה 11:00 בבוקר. שאר חברי הכנסת של הקואליציה המסתמנת עודכנו על השבעת הממשלה ועל המשך תוכנית החקיקה.

בנימין נתניהו מפלגת הליכוד ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד