ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

סוף להתלקחות סוללות: המהלך החדש שישים קץ לתופעה בישראל

יבואני סוללות ליתיום וניקל יחויבו לעמוד בדרישות היבוא לישראל לרבות חתימה על הצהרת יבואן המאשרת עמידת הסוללות בתקן | המהלך מגיע בעקבות אירועי התלקחויות בהן היו מעורבות סוללות

סוף להתלקחות סוללות: המהלך החדש שישים קץ לתופעה בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, חתמה על תיקון לצו יבוא חופשי במטרה למנוע כניסתן לארץ של סוללות המסכנות את בטיחות הציבור.

התיקון לצו מחייב את יבואני סוללות ליתיום וניקל לעמוד בדרישות היבוא לישראל לרבות חתימה על הצהרת יבואן המאשרת עמידת הסוללות בתקן.

המהלך מגיע בעקבות אירועי התלקחויות בהן היו מעורבות סוללות, ולאחר עבודה מקצועית במכון התקנים ובמשרד הכלכלה והתעשייה, ובמטרה למנוע יבוא סוללות בלתי תקינות לישראל, העלולות לסכן את בטיחות הציבור ורכושו.

החתימה של שרת הכלכלה הייתה על תיקון לצו יבוא חופשי, לפיו סוללות ליתיום/ניקל יידרשו בעת יבואן לישראל לקבל אישור עמידה בתקן. הצו פורסם ברשומות ביום 25.12.2022 וייכנס לתוקף בתום 14 יום ממועד הפרסום.

יש לציין כי בשנים האחרונות עלה באופן משמעותי השימוש בסוללות מסוג זה, המהוות מקור כוח למוצרים רבים בהם אופניים חשמליים, קורקינט חשמלי, טלפונים ומחשבים ניידים, סוללות גיבוי למיניהן וכדומה. יחד עם הכניסה המסיבית של סוללות אלו לשוק, אירעו מספר רב של מקרי שרפות והתפוצצויות בסוללות מסוג זה, אשר גרמו נזקי רכוש גדולים ואף פגיעות בנפש. על פי נתוני הרשות לכבאות והצלה, מדובר על מאות מקרי התלקחויות והיפגעות בשנים האחרונות.

כאמור, בכדי למנוע כניסת סוללות בלתי תקינות ומסוכנות לשוק, הוכנו על ידי מכון התקנים סדרת תקנים, המאמצת תקינה בינלאומית ללא שינויים לאומיים שהוכרזו כרשמיים על ידי שרת הכלכלה והתעשייה, וכעת הושלם המהלך עם עדכון חוקיות היבוא (נוהל היבוא) עבור הסוללות.

בהתאם לכללים שנקבעו במסגרת הרפורמה בתקינה שנכנסה לתוקף ב-01.06.2022, יבוא סוללות מותנה מעתה בהגשת הצהרת היבואן בדבר עמידתן בתקן, מבוססת על בדיקת דגם במעבדה ישראלית או מעבדה מוסמכת בחו"ל.

 

 

שריפת סוללה סוללה סוללת ליתיום שריפה משרד הכלכלה יבואנים תקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד