כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
טכנולוגיות חדשות

ארה"ב מנסה למנוע מאיראן לספק מל"טים לרוסיה

ככל שהמלחמה באוקראינה נמשכת, גורמים אמריקאים מסייעים לאוקראינה. אוקראינה מנסה לפגוע במל"טים כשהם מוכנים לשיגור. הרוסים מעבירים את אתרי השיגור ממקום למקום, ממגרשי כדורגל לחניונים. והאמריקאים ממהרים להכניס טכנולוגיות חדשות לזהות את המיקום

ארה"ב מנסה למנוע מאיראן לספק מל"טים לרוסיה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

ממשל ביידן פתח במאמץ רחב לעצור את יכולתה של איראן לייצר ולספק מל"טים לרוסיה למלחמה באוקראינה, ופועל לנתק את הגישה של טהראן לטכנולוגיה גרעינית. שורה של גורמי מודיעין, צבא וביטחון לאומי תיארו תוכנית אמריקאית נרחבת, שמטרתה לחנוק את יכולתה של איראן לייצר את המל"טים, ולהקשות על הרוסים לשגר מל"טים מסוג "קמיקאזה" בלתי מאוישים, ולספק לאוקראינים את ההגנות הנחוצות כדי לירות במל"טים.

גודל המאמץ התברר בשבועות האחרונים. הממשל האיץ את מהלכיו למנוע מאיראן את הרכיבים מתוצרת המערב הדרושים לייצור המל"טים הנמכרים לרוסיה לאחר שהתברר מבדיקת שברי המל"טים שיירטו שהם ממולאים בטכנולוגיה תוצרת אמריקה, כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

כוחות ארה"ב מסייעים לצבא אוקראינה למקד את האתרים שבהם המל"טים מוכנים לשיגור, משימה קשה מכיוון שהרוסים מעבירים את אתרי השיגור ממקום למקום, ממגרשי כדורגל לחניונים. והאמריקאים ממהרים להכניס טכנולוגיות חדשות שנועדו לתת אזהרה מוקדמת על נחילי מל"טים שמתקרבים, כדי לשפר את סיכוייה של אוקראינה להפיל אותם במגוון דרכים.

אבל האמריקאים נתקלים באתגרים לא פשוטים, הדחף למנוע חלקים קריטיים עבור המל"טים, מתגלה כקשה כמו הנסיון למנוע מאיראן את הרכיבים הדרושים לבניית הצנטריפוגות שבהן היא משתמשת כדי להעשיר אורניום בדרגת פצצה. האיראנים, אמרו גורמי מודיעין אמריקאים בשבועות האחרונים ל'ניו יורק טיימס', מיישמים לתוכנית המל"טים את המומחיות שלהם לגבי אופן הפצת ייצור צנטריפוגות גרעיניות ברחבי המדינה ולמצוא טכנולוגיות בשוק השחור כדי לעקוף את בקרת הייצוא.

המאבק של הממשל להתמודדות עם המל"טים שסופקו על ידי איראן מגיעה ברגע משמעותי במלחמה, בדיוק כשאוקראינה משתמשת במל"טים משלה כדי לתקוף עמוק בתוך רוסיה, כולל התקפה השבוע על בסיס בו נמצאים כמה מהמפציצים האסטרטגיים של רוסיה.

גורמים רשמיים במערב אומרים שהם משוכנעים שאיראן ורוסיה, שתיהן מבודדות על ידי סנקציות אמריקאיות ומערביות, בונות ברית חדשה, גורם צבאי בכיר אחד אמר כי השותפות העמיקה במהירות, לאחר שהסכמתה של איראן לספק מל"טים לרוסים בקיץ שעבר "חילצה את פוטין ממצב קשה.

מל"טים איראן מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד