כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
עד 21 חברים חדשים

הנורבגים: הכירו את הנציגים שיהפכו בקרוב לח"כים מן המניין

המליאה תיפתח בשעה 11:00 כשנתניהו יציג את קווי היסוד של ממשלתו ואת השרים המיועדים, אך מלבדם ומלבד הח"כים שנבחרו, עשויים להצטרף לרשימה עוד 21 חברים חדשים במקרה ומפלגות הקואליציה יממשו את החוק הנורבגי | 'בחדרי' עם הרשימה המעודכנת והסיכויים

הנורבגים: הכירו את הנציגים שיהפכו בקרוב לח"כים מן המניין
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עם השבעת הממשלה צפויים בסיעות הקואליציה לממש את החוק הנורבגי הנרחב ולהכניס לכנסת קבוצה של חברי כנסת חדשים - ישנים, כאשר אם ימומש החוק במלואו יוכלו להכניס במקסימום 18 חברי כנסת נוספים.

לפי החלוקה, סיעת הליכוד וסיעת ש״ס יוכלו להכניס חמישה חברי כנסת נורבגים כל אחת, יהדות התורה והציונות הדתית יוכלו להכניס ארבעה חברי כנסת כל אחת, ועוצמה יהודית תוכל להכניס שלושה חברי כנסת באמצעות החוק הנורבגי.

בליכוד בדרך כלל השרים לא ממהרים להתפטר בחוק הנורבגי, אך הבאים בתור ברשימה יפעילו לחץ במטרה לכהן בכנסת, החמישה הבאים בתור ברשימה לכנסת הם דן אילוז נציג העולים, וחברי הכנסת לשעבר אריאל קלנר, אתי עטיה ועמית הלוי, וכן אשת התקשורת לשעבר צגה מלקו.

בש״ס בנתיים יתפטרו רק שניים מהשרים, יעקב מרגי ויואב בן צור ואלו יכניסו את יוני שריקי ונתי חיאק לכנסת, אך בהמשך יוכלו להתפטר עוד שלושה שרים או סגני שרים, כשהבאים בתור הם ארז מלול סימיון מושיאשוילי, מאיר גלנט ויעקב צדקה, כך שייתכן שאחד מהבאים ברשימה או יותר יתבקשו להתפטר מהרשימה לכנסת כדי לקדם נציגים אחרים.

ביהדות התורה יוכלו להכניס עוד ארבעה חברי כנסת נורבגים, עם התפטרותם של השרים יצחק גולדנקופף ומאיר פרוש, וסגני השרים אורי מקלב ויעקב טסלר, אך הערכה כי רק שלושה יתפטרו. הבאים בתור הם חברי כנסת לשעבר יצחק פינדרוס, נציג צאנז משה רוט, חבר הכנסת לשעבר אליהו ברוכי ונציג בויאן בנימין הרשלר.

בציונות הדתית העניין מורכב יותר פוליטית , מאחר והרשימה היא בריצ׳רץ בין עוצמה יהודית לציונות הדתית, במורד הרשימה נמצאים גם מועמדים שסמוטריץ׳ לא מעוניין להכניס לכנסת, בנוסף, שתים מהשרים (וסארלואף וסטרוק) מייצגים מפלגות נפרדות ולא יוכלו להתפטר במסגרת החוק הנורבגי כדי לא לאבד תקציבים וזכויות.

כך מסתמן כי שר המורשת מטעם עוצמה יהודית עמיחי אליהו יתפטר במסגרת החוק הנורבגי ויכניס את נציג עוצמה יהודית הבא בתור יצחק קרויזר, בציונות הדתית כנראה לא יממשו את החוק. הבא בתור הוא אחריו הוא צבי סוכות לשעבר מנכ״ל עוצמה יהודית שנדחק למקום ה-16 בפריימריז.

החוק הנורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד