כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
הציבור התעורר

אחרי פטירתו: גר הצדק מרכסים נכנס ללב של עם ישראל

סיפורו של גר הצדק הרב אשר גרובר זצ"ל, מכה גלים ומעורר הדים בכל רחבי העולם היהודי • אלמנתו ויתומיו נותרו חסרי כל • הציבור מתחיל להתעורר ולתרום • "בחייו הוא לא ביקש דבר ולא היה צריך דבר, לפחות אחרי פטירתו נסייע למשפחתו הענייה"

אחרי פטירתו: גר הצדק מרכסים נכנס ללב של עם ישראל
רכסים צילום: yaakov Naumi/Flash90

הסיפור המיוחד של גר הצדק הרב אשר גרובר זצ"ל, מכה גלים ברחבי העולם היהודי, ומעורר רבים להתגייס ולסייע למשפחה הענייה שהותיר אחריו, איש איש כפי יכולתו.

הרב גרובר נולד בחבל הקווקז כשהוא גוי לכל דבר. הוא קיבל חינוך קומוניסטי קלאסי, היה חבר בתנועת הקומסמול, ומעט המושגים הדתיים שהיו לו, היו מעולם הנצרות, דת אבותיו.

כשהתבגר הגיע הרב גרובר לאוקראינה שהיתה אז חלק מהגוש הסובייטי, כמו חבל הקווקז. הוא השתקע שם ובנה את חייו מחדש, אבל אז הכיר את היהדות והחליט להעמיק את ההיכרות עד שמל, טבל והתגייר כדת וכדין.
את הגיור עשה הרב גרובר בארץ, ולאחריו השתקע במודיעין עילית שם הקים את ביתו עם רעייתו חיה רחל. בהמשך הם עברו דירה לרכסים, ושוב ביסס הרב גרובר את חייו מההתחלה.

הקליקו כאן כדי לתרום לאלמנתו ויתומיו של גר הצדק מרכסים

"הוא היה אדם מאוד שקט, כמעט לא היו לו חברים", מספר אחר משכניו, "ידענו איך קוראים לו, אבל מעבר לזה לא היה לנו הרבה מידע אודותיו. כשהוא חלה התחילו לדבר קצת, אמרו שאין לו משפחה, שהוא גר שצריכים לעזור, אבל העזרה לא היתה מספקת, כי הוא לא ביקש עזרה ולא אהב לקבל עזרה.

"עכשיו הוא נפטר ופתאום אנחנו מתוודעים לסיפור המלא, מתברר גם שהם חיים בעוני ובדחקות, הוא ניהל את המשפחה בכוחות עצמו כי רעייתו אינה בקו הבריאות, ולמרות שהיה בטיפולים קשים ומרים בחמש השנים האחרונות זה לא הפריע לו להמשיך ולתפעל את הבית, להפעיל מכונות כביסה לשטוף כלים לשטוף רצפות, הכל הוא עשה.

"עכשיו הוא נפטר, והילדים נותרו עם האמא החולה, אלמנה ושלושה יתומים. הגדול בן 15, הקטן בן שבע בלבד, אין להם כלום, עוני מחפיר.
"אני חושב שזה הזמן שעם ישראל צריכים להתגייס ולעזור, ואני שומע שבאמת יש התגייסות אבל צריכים עוד הרבה מאוד עזרה. בחייו הוא לא ביקש דבר ולא היה צריך דבר, אז לפחות אחרי פטירתו אנחנו צריכים לסייע למשפחתו הענייה. יש כאן מצווה גדולה, למעשה הרבה מצוות, זאת צדקה לעניים, זה 'ואהבת את הגר', יש כאן מצווה לשמח אלמנה ולעזור ליתומים".

הקליקו כאן כדי לתרום לאלמנתו ויתומיו של גר הצדק מרכסים

גר צדק קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד