ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בגלל השרים החרדים

המועמדת של ליברמן משנה את נוסח התפילה

בגלל השבעת שרים חרדים (זו לא הפעם הראשונה) בתיה כהנא דרור מנשות הציונות הדתית ומועמדת ישראל ביתנו לכנסת משמיטה שלוש מילים מהתפילה לשלום המדינה וקוראת לציבור לנהוג כמותה

המועמדת של ליברמן משנה את נוסח התפילה
אריה דרעי ונתניהו בהשבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתיה כהנא דרור, מועמדת 'ישראל ביתנו' לכנסת, מנשות הציונות הדתית הצהירה בחשבון הטוויטר שלה כי תשמיט שלוש מילים מתפילה לשלום המדינה שאותה נושאים בבתי הכנסת בישראל וקראה לשאר נושאי התפילה לשנות גם הם את נוסח התפילה.

"עד שהחרדים שהושבעו עכשיו בממשלה לא מסירים את החרם מהתפילה לשלום המדינה, לא מברכת בשבת הקרובה את "ראשיה שריה ויועציה" קוראת לכם לעשות כמוני...". כך כהנא דרור, מועמדת מס' 8 של אביגדור ליברמן ב'ישראל ביתנו'.

תגובות רבות ספגה ההודעה הפומבית, היו מי שתמכו בה אך הרוב היה נגד. עיתונאי 'מעריב' קלמן ליבסקינד, חובש כיפה סרוגה הגיב לה וכתב: "אחרי ההתנתקות שאלתי את הרב דרוקמן מה דעתו על אנשים שהפסיקו להתפלל לשלום המדינה. אני זוכר עד עכשיו את הדפיקה שלו על השולחן. "אם אני ברוגז עם החזן בבית כנסת, אני לא אומר קדושה? זו המדינה שלי וזה העם שלי, וגם אם נעשים הדברים שמקוממים אותי, אני לא מחליף את העם ולא מחליף את המדינה".

כתב 'משפחה' אריה ארליך הגיב: "א. ממש דפקת את החרדים. ב. אז אהבתך למדינה היא על תנאי?".

"האם הרכב הממשלה כל כך טוב שלדעתך לא צריך שהקב"ה יתקנם בעצה טובה?", תהה כתב המשפט של 'סרוגים' אברהם בלוך. וזו רק טיפה מן הים מתוך עשרות תגובות.

תפילה לשלום המדינה ישראל ביתנו קלמן ליבסקינד בתיה כהנא דרור שרים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד