ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
אנטישמיות מבחילה

אנדרטה יהודית על השואה הושחתה עם צלב קרס

אלמונים השחיתו את האנדרטה היהודית הממוקמת בתוך קמפוס האוניברסיטה ביוון. נזק נגרם לאחר שרוססו סמלים נאציים. התקרית עוררה זעם וגינוי הן מצד המועצה היהודית המרכזית של יוון והן של ראש עיריית סלוניקי

אנדרטה יהודית על השואה הושחתה עם צלב קרס
השחתת האנדרטה צילום: המועצה היהודית המרכזית של יוון

אלמונים השחיתו את האנדרטה היהודית באוניברסיטת אריסטו בסלוניקי, האנדרטה ממוקמת בתוך קמפוס האוניברסיטה, הם גרמו נזקים וציירו סמלים נאציים. התקרית עוררה הצהרות גינוי הן מצד המועצה היהודית המרכזית של יוון (KISE) והן של ראש עיריית סלוניקי, קונסטנטינוס זרוואס, כך דיווחה התקשורת המקומית.

בהודעה מטעם המועצה היהודית נאמר, כי "שנת 2022 מסתיימת עם סטיגמות של צלב קרס הנאצי הנורא וכתובות גרפיטי בהשראה פשיסטית, בעוד שלאורך כל השנה לא תועד אירוע של חילול המרחב היהודי, צלב הקרס הוטבע על האנדרטה המציינת את קדושת האתר, של אחד מבתי הקברות היהודיים העתיקים באירופה - שנהרס כליל ב-1942 על ידי הנאצים ומשתפי הפעולה שלהם, והשמדת הקהילה היהודית הגדולה בסלוניקי".

האנדרטה שהוקדשה לבית הקברות היהודי וממוקמת באוניברסיטת אריסטו בסלוניקי שהייתה יעד לוונדליזם מתועב, נבנה לזכר אחד מבתי הקברות היהודיים העתיקים באירופה שנהרס כליל ב-1942 על ידי הנאצים ומשתפי הפעולה שלהם, במקביל, חנוכת השיש של האנדרטה חוללה בסמל פאשיסטי.

הקהילה היהודית קראה לחקירה: "אנו מגנים את המעשה של הונדליסם, חוסר סובלנות ואנטישמיות המבטאים את שנאתם על ידי חילול זכרם של יהודי סלוניה המתים. אין סובלנות לאנטישמיות, אנו קוראים לרשויות התביעה להבטיח את מעצרם המיידי של העבריינים והעמדתם לדין".

השחתת האנדרטה היהודית גונתה גם על ידי ראש עיריית סלוניקי, קונסטנטינוס זרוואס, במהלך ישיבת מועצת העירייה ביום חמישי האחרון. "אני מגנה באופן חד משמעי את הוונדליזם של האנדרטה היהודית", אמר מר זרוואס. "העיר שלנו עומדת בעקביות נגד כל מעשה רע כזה, סלוניקי כיבדה ומכבדת את ההיסטוריה שלה ואני מבקש את מעצרם המיידי של העבריינים ושיקום מיידי של האנדרטה, ואם תתבקש עזרה מהשירותים העירוניים, נרתם לכך", הוסיף ראש העיר.

יוון השחתת קברים חילול אנדרטה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד