ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
דרום קוריאה מאיימת

"כל שימוש בנשק גרעיני יסתיים בסופה של שושלת קים"

אתמול שיגרה קוריאה הצפונית שלושה טילים בליסטיים לעבר הים, כך לפי צבא דרום קוריאה שאף מסר כי ניסויי הטילים: "הם פרובוקציה חמורה שפוגעת בשלום וביציבות של חצי האי הקוריאני ומחוצה לה"

"כל שימוש בנשק גרעיני יסתיים בסופה של שושלת קים"
שיגור הטיל צילום: צילום מסך

אתמול (שבת) שיגרה צפון קוריאה שלושה טילים בליסטיים לעבר הים, כך דיווח צבא קוריאה הדרומית. משרד ההגנה היפני הרחיב את הפרטים ומסר כי הטילים נורו לטווח של כ-350 קילומטר. ירי זה עורר את זעמם של מנהיגי קוריאה הדרומית, והצבא הדרום-קוריאני מסר כי ניסויי הטילים "הם פרובוקציה חמורה שפוגעת בשלום וביציבות של חצי האי הקוריאני ומחוצה לה".

שר ההגנה של דרום קוריאה הגיב אף הוא לאיומים מצפון ואיים כי "כל שימוש בנשק גרעיני יסתיים בסופה של שושלת קים". בשבוע שעבר עדכן צבא דרום קוריאה כי מספר כטב"מים של צפון קוריאה חדרו למרחב האווירי במחוז קיונגי שבצפון מערב המדינה. מדובר בפעם הראשונה בה כלי טיס חוצים את הגבול מאז 2017.

כזכור, לפני כחודש, איימה קוריאה הצפונית על קוריאה הדרומית וארה"ב ואמרה כי לא תהסס לעשות שימוש בנשק גרעיני, על מנת ששתי המדינות "ישלמו את המחיר הגרוע ביותר בהיסטוריה האנושית". האיום החמור הגיע ברקע התרגילים הצבאיים הגדולים והמשותפים שקיימו האמריקנים וצבא דרום קוריאה.

צפון קוריאה דרום קוריאה שיגור טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד