כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
איום לממשלה החדשה

חמאס על כוונת בן גביר לעלות להר הבית: "כמו נפץ שעלול להתפוצץ"

האם המערכה הביטחונית הבאה תפרוץ עוד השבוע? על רקע הדיווחים כי השר בן גביר מתכוון לעלות להר הבית במהלך השבוע, בחמאס מאיימים להגיב על כך: "הסלמה במסגד אל-אקצא היא כמו נפץ שעלול להתפוצץ, וממשלת הכיבוש תישא באחריות על כך. אנשינו ימשיכו להתעמת באומץ עם הפרובוקציות הללו"

חמאס על כוונת בן גביר לעלות להר הבית: "כמו נפץ שעלול להתפוצץ"
תרגיל של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

על רקע הדיווח כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתכוון לעלות השבוע להר הבית, דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע מגיב ותוקף: "הסתערותו של נתניהו על מסגד אל-בוראק, ביצוע טקסי תלמוד, והודעתו של הפושע בן גביר על כוונתו להסתער על מסגד אל-אקצא משקפים את התנשאות ממשלת המתנחלים הפשיסטית ואת כוונותיה להסלים את הפלישות וההתקפות על מסגד אל-אקצא במטרה לחלק אותו".

לדבריו, "הסלמה במסגד אל-אקצא היא כמו נפץ שעלול להתפוצץ, וממשלת הכיבוש תישא באחריות על כך. אנשינו ימשיכו להתעמת באומץ עם הפרובוקציות הללו ולא יאפשרו לתוכניות הכיבוש לעבוד".

הארון נאסר-אלדין, אחראי תיק ירושלים בחמאס וחבר הלשכה המדינית בארגון, אמר גם הוא בהודעה לעיתונות לרשת 'אלקודס' כי "הקיצוני (בן גביר) מנסה לשכנע את מצביעיו שהוא מקיים את הבטחותיו להסתער על מסגד אל-אקצא, ואנו רואים בממשלת הכיבוש אחראית לכל הסלמה שתהיה אם מישהו ייגע במסגד אלאקצא או באנשינו בירושלים. ואנו קוראים לעמנו להגן על אל-אקצא, ואנחנו בטוחים שאנשינו יסכלו את כל הניסיונות לכפות מציאות חדשה באל-אקצא".

כזכור, אמש דווח ב'בחדרי חרדים' כי גורמים בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנו בימים האחרונים למשטרה והודיעו כי בכוונתו של השר לעלות להר הבית. טרם ברור האם העלייה להר תתקיים כבר השבוע, אם כי בלשכת בן גביר בדקו את האפשרות לעלות ביום שלישי או רביעי. במשטרה צפויים לקיים מחר דיון שבו תעלה סוגיית הכוחות שיאבטחו עלייה של השר, מתוך חשש כי הדבר יוביל למהומות.

בן גביר התייחס לדיווחים בכלי התקשורת על כוונתו לעלות בימים הקרובים להר הבית, ולא התחייב כי הדבר יתרחש השבוע. "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העליה להר הבית", כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו.

"אכן", הוסיף השר הנכנס, "הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים - אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית".

חמאס עלייה להר הבית אל אקצא איתמר בן גביר ממשלת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד