כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דיווח ערבי

נמל התעופה הבינלאומי של דמשק יצא מכלל שימוש

לראשונה מאז השבעת הממשלה בהודעה חריגה, שעה אחרי התקיפה, הודו הסורים כי נמל התעופה הושבת | סוכנות הידיעות הסורית מסרה כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד תקיפה ישראלית מדרום לדמשק. לפי הדיווחים נשמעו פיצוצים מעל הבירה. ונמל התעופה יצא מכלל שימוש

נמל התעופה הבינלאומי של דמשק יצא מכלל שימוש
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה על תקיפה אווירית, המיוחסת לישראל, סמוך לבירה דמשק. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית SANA דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית של המדינה פעלו נגד תקיפה ישראלית מדרום לבירה. הטלוויזיה הסורית דיווחה על "תוקפנות ישראלית" נגד מטרות באזור דמשק. על פי הדיווחים, נשמעו פיצוצים מעל הבירה.

‏צבא סוריה מסר כי נמל התעופה הבינלאומי של דמשק יצא מכלל שימוש בעקבות תקיפה של חיל האוויר הישראלי הלילה. התקיפה בוצעה מצפון מזרח אגם הכנרת. שני אנשי צבא סורים נהרגו ועוד שניים נפצעו. בנוסף נגרמו נזקים. רועי קייס מדווח ב'כאן חדשות', כי הפעם האחרונה שבה נמל התעופה הבינלאומי של דמשק יצא מכלל שימוש הייתה בחודש יוני שעבר אז חיל האוויר תקף לפי הדיווחים את הנמל והוא הושבת לפרק זמן של כמעט שבועיים בעקבות נזקים כבדים במסלול ההמראה.

גם לפני שבועיים דיווחה הטלוויזיה הסורית על תקיפה אווירית ישראלית באזור דמשק. לפי הדיווח, קולות פיצוצים נשמעו באזור דמשק ומערכות ההגנה האווירית של סוריה הגיבו למתקפה.

ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח לפני שבועיים כי התקיפה האווירית הישראלית לכאורה כוונה נגד סוללת הגנה אווירית איראנית שהוצבה לאחרונה באזור נמל התעופה הבינלאומי בדמשק.

בנובמבר האחרון טענו כלי תקשורת בסוריה כי מטוסים ישראלים תקפו מספר מטרות בערי חוף בסוריה, פצעו חייל אחד והרגו ארבעה נוספים. לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון, ההתקפות כוונו נגד קבוצות פרו-איראניות במחוזות חומס וחמה בסוריה, ופגעו באתרי נשק ותחמושת, וכן בסוללת הגנה אווירית סורית במחוז לטקיה.

 

תקיפה בסוריה איראן דמשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד