כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בפעם הרביעית

רוסיה החליפה את מפקד הפלישה המערבית באוקראינה

בפעם הרביעית רוסיה החליפה את מפקד הפלישה המערבית באוקראינה. קודמו כיהן בתפקיד רק שלושה חודשים. הגנרל החדש יבגני ניקיפורוב בתפקידו הקודם הוביל את ההתקפה הכושלת על קייב

רוסיה החליפה את מפקד הפלישה המערבית באוקראינה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

קולונל גנרל סרגין סורוביקין, שכונה "הקצב של סוריה", הוחלף על ידי לוטננט גנרל רוסי יבגני ניקיפורוב כמפקד יחידת הכוחות המערביים של רוסיה באוקראינה. לוטננט גנרל ניקיפורוב יהיה האדם הרביעי שיתפוס עמדה זו מאז החלה הפלישה לאוקראינה, קודמו כיהן בתפקיד רק שלושה חודשים.

משרד ההגנה הבריטי דיווח, כי השינוי מנהיגות הוביל לכמה החלטות אסטרטגיות חדשותי, ככל הנראה השינטי הביא לגל חדש של תקיפות שהחל ב-29 בדצמבר נגד ערים אוקראיניות מצד רוסיה. ההערכה היא שמטרת השיגורים היא להפחית את המורל האוקראיני לקראת השנה החדשה.

יבגני ניקיפורוב בתפקידו הקודם הוביל את ההתקפה על קייב. יש מי שיכנה את הקידום כמינוי שנוי במחלוקת מכיוון שניקיפורוב היה אחראי חלקית לניסיונות כושלים של יחידת הכוחות המזרחיים להתקדם לתוך קייב דרך אזור צ'ורנוביל.

משרד ההגנה של אוקראינה דיווח כי סגן אלוף ניקיפורוב הצטרף לבית הספר הגבוה לפיקוד ארטילריה כשהיה בן 21 וסיים את לימודיו בשנת 1991. זה איפשר לו להיות מפקד כיתת ארטילריה, סוללת נ"ט, מפקד גדוד ארטילריה מפקד גדוד של חטיבת התקיפה האווירית הנפרדת 83 של המחוז הצבאי במזרח הרחוק של הכוחות המזוינים הרוסים.

 

 

 

צבא רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה דמשק ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד