כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"זה פשוט מביש"

מבלי ליידע את הציבור: התעריף זינק במפתיע

"החל מהיום וללא שום הודעה מוקדמת - תעריפי האגרות מכס ביבוא אישי עולים. מתי הייתם אמורים לגלות? כשהחבילה תנחת ותהיו מחוייבים..!". כך מגלה לציבור מייסד קבוצת הקניות 'כזה אני רוצה' בפייסבוק | הוא קורא לציבור לפנות למבקר המדינה ולהתלונן על כך שלא יצאה הודעה מוקדמת לציבור

מבלי ליידע את הציבור: התעריף זינק במפתיע
אילוסטרציה צילום: pexels

זהירות, יוקר מחייה לפניך. ובהחבא: בני בוחניק, מייסד ומנהל קבוצת הקניות '‏כזה אני רוצה! I Need it‏', מתריע בפוסט בדף הפייסבוק שלו על התייקרות תעריפי אגרות המכס על יבוא אישי החל מתחילת השנה האזרחית 2023 אתמול (ראשון) וזאת מבלי שיצאה הודעה על כך באופן רשמי לאזרחים.

וכך כתב בוחניק: "אנחנו הרבה פעמים כועסים על חברות מסחריות שמנסות להעלות מחירים בהחבא אז מה נגיד כשהמדינה עושה זאת? שימו לב שהחל מהיום וללא שום הודעה מוקדמת - ואפילו השקעתי וחיפשתי גם (בצורה אקטיבית) - תעריפי האגרות מכס ביבוא אישי עולים - כלומר התעריף עולה. מתי הייתם אמורים לגלות? כשהחבילה תנחת ותהיו מחוייבים..!".

"למה?", אומר מייסד הקבוצה, "אין לי שמץ... בואו נתחיל בכלל בשאלה למה בכל חבילה מעל שווי 100 דולר צריך בכלל לשלם אגרה למכס? מה שנקרא "אגרת מחשב" - יש יגידו שהמדינה צריכה תקציב כדי לממן את מערכות המחשב/שער עולמי - ואני אומר בולשיט! המדינה גובה מיסים? שתממן את הפעילות גביה ממיסים אלו. ואם כבר מדברים על שקיפות - כמה כסף נאגר בקופה הזו שנקראת "אגרת מחשב"? ו-"אגרת בטחון"? ויותר מזה - המכס גובה ״אגרת בטחון״ (על כל חבילה בשווי 500 דולר ומעלה - 46 שח. לא משנה אם היא עוברת חלק) - אבל מה שקורה כשהחבילה שלכם נעצרת לבדיקה בטחונית - חברות השילוח נאלצות לבצע שרשרת פעולות שכרוכות בהוצאות ועמלות שהן נאלצות לגבות מהצרכן - אגרת הבטחון לא מטפלת בזה... כלומר אנחנו נדפקים פעמיים! גם משלמים אגרות בכל מקרה ובחלק מהמקרים (במידה והחבילה נופלת לביקורת) נאלצים לשלם עוד אקסטרה (לא מעט) כסף! השותפים שקטים".

בוחניק מספר: "אז מה עכשיו? הבוקר פתאום, ללא שום הודעה מוקדמת, ללא שום התרעה, ללא שום עדכון הציבור ו/או חברות הבלדרות - החליטו לעדכן את התעריף ולהעלות מחירים! כל חבילה בשווי 100 דולר ומעלה תהיה מחוייבת (ללא קשר למע"מ/מיסים וכו') באגרת מחשב בסכום של 20 ש"ח. כל חבילה בשווי 500 דולר ומעלה תהיה מחוייבת באגרת בטחון (ללא קשר למע"מ/מיסים) בנוסף לאגרת מחשב - גם ב-46 ש"ח (סה"כ 66 ש"ח). כל חבילה בשווי 1000 דולר ומעלה תהיה מחוייבת (ללא קשר למע"מ/מיסים) באגרת מחשב יקרה כפליים (כי המחשב עובד קשה יותר)... ב-40 ש"ח (במקום 20) כלומר סה"כ 86 ש"ח".

עוד הוא מציין, "ושוב - כל האגרות הללו זה ללא קשר למע"מ/מיסים ו/או עמלות של חברות השילוח! לעיתים זה נשמע "נו גרושים... עזוב" אבל לא! בעסקה של 100 דולר 20 שח זה כ-6%... אנחנו יכולים לעשות פליק-פלאק לאחור ולחפש איזה מוצר זול ולשמוח שיורד 10% מהמחיר - ואז מגיע השותף השקט... עליה של כ-10% משנה שעברה. שגם אז הם העלו משנה קודמת... ולא פחות - למה לא להודיע? למה שאני כצרכן אגלה זאת כשהחבילה תגיע לארץ ואז יחייבו אותי ואין לי ברירה??".

"מה עושים?"

"מדברים ללמפה! אבל חשוב להכיר ולדעת. ובנוסף כותבים למשרד מבקר המדינה - שמלווה את הנושא (יבוא אישי) מזה כמה שנים - ובעיקר להתרעם על חוסר הידוע ציבור! זה פשוט מביש. https://www.mevaker.gov.il/.../Pages/ComplaintForm.aspx (רשות המיסים זה הגורם)
במקביל אציף את זה בבקשה לקבלת תשובות ברורות".

תעריף ייקור תעריפים יוקר המחיה משלוחים מחו"ל משלוחים לישראל ייבוא אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד