כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גורם לייקור הביטוח

"צונאמי": עלייה של עשרות אחוזים בגניבת כלי רכב

עקב העלייה בגניבות הרכב במהלך השנה החולפת זינקו מחירי הביטוח לרכב. ראש מחלק חקירות גניבת כלי רכב התראיין וכינה את המצב "אנחנו בצונאמי של גניבות"

"צונאמי": עלייה של עשרות אחוזים בגניבת כלי רכב
אילוסטרציה צילום: unsplash

מחירי הביטוח לכלי רכב התייקרו מאוד בשנת 2022, וזאת בהמשך ישיר לעליה החדה בכמות גניבות הרכב. לפי המשטרה, בשנת 2021 היו 10,792 גניבות, בעוד שב-2022 היו 14,568 גניבות, עליה של 35%. המצב נוצר, בין היתר, עקב משבר השבבים וחלקי הרכב בו אנו נמצאים מאז הקורונה. הדבר מביא בעלי מוסכים להזמין חלקים מהרשות הפלסטינית ומעודד המשך גניבות.

רפ"ק אסף וישניה, ראש מחלק חקירות אתג"ר (איתור ותפיסת גנבי רכב) בלהב 433, התראיין ב'כאן רשת ב' והתייחס למצב. הוא חיזק את השפעת משבר השבבים וחלקי הרכב על כמות הגניבות הגואה, "זה ביקוש והיצע, עד הקורונה היו ירידות של 5%-10% בשנה בכמות הגניבות. יש עליה בגניבות בכל העולם כתוצאה מהמשבר. אנחנו בצונאמי של גניבות".

הוא הוסיף שהיום גנבים לפעמים מתמקדים בחלקים במכונית ולא מתעניינים בגניבה של הכלי. "בכל רכב יש ממיר קטליטי שמכיל מתכות מאוד יקרות. כנופויות באות, מרימות את הרכבים בחניוני רכבת ומוציאות עם מסור את החלק הזה".

רפ"ק וישניה הוסיף שהגנבים מתוחכמים מאד היום וכל הפעולה מתבצעת עם מחשב. "לפרוץ רכב זה סייבר, פעם הייתה 'פריצה אלימה', היום זה חבר'ה בני 17-18, שלא יודעים לאן הם נוסעים. הם עובדים עם משבש סלולרי, ככה שאפילו הקשר המשטרתי והטלפונים לא עובדים".

לדבריו, העונשים לגנבי כלי רכב עומדים על בין שנה לשנתיים, ויש הרבה גנבים סדרתיים, הוא הדגיש שהשוטרים עובדים כל הזמן ויוצאים לפעילויות, "רק אצלי יש 60 כתבי אישום מתחילת השנה נגד גנבים שנמצאים במעצר". הוא אמר שהם עובדים על כל שרשרת הגניבה. "אנחנו עובדים על כל הספקטרום, גם בעלי המשחתות בשטחים, וגם אם חלקים חוזרים למוסכים בישראל, יש לנו צוותים שנכנסים גם לשם". לסיום, הוסיף המלצה אישית: "כל מיגון ברכב עוזר, אני משתמש אפילו במנעול הגה".

גניבת רכבים ביטוח רכב התייקרות גניבת רכב גניבת כלי רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד