כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אבא של האומה שלנו"

באוקראינה ציינו 114 שנים להולדתו של רוצח היהודים

בשנה השלישית ברציפות, ציינה אתמול אוקראינה כחג לאומי את יום הולדתו של סטפן ברנדה, מנהיג אוקראיני שידוע כאנטישמי ששיתף פעולה עם הנאצים. בעיר לביב, עיר הולדתו של בנדרה, התקבצו מאות סביב פסלו, הניחו עליו פרחים והיללו את דמותו

באוקראינה ציינו 114 שנים להולדתו של רוצח היהודים
מניחים זרי פרחים על קברו צילום: צילום מסך

אוקראינה: בתיעודים שמופצים ברשתות החברתיות ניתן לראות מאות מתושבי העיר לביב מגיעים לחלוק כבוד לסטפן ברנדה סביב פסלו שנמצא בעיר.

בנדרה, שנהרג על ידי סוכני מודיעין סובייטים במערב גרמניה לפני יותר מ-60 שנה, הוא אחד הלאומנים האוקראינים הידועים ביותר. שמו הפך לסמל הרבה לפני פרוץ המלחמה שמנהלת רוסיה נגד אוקראינה, ועבור חלקים מהחברה האוקראינית הוא גיבור ומודל לחיקוי.

פסלו של בנדרה

במהלך מלחמת העולם השנייה חבר בנדרה לנאצים מתוך תקווה שאלו יסיעו לו ולתנועתו להוביל לניתוקה של אוקראינה מבריה"מ. תקווה זו הובילה את בנדרה וחבריו לנשק להצטרף לגרמנים עם שני גדודים אוקראינים בשם "זמיר" ו"רולנד".

בין ה-30 ביוני ל-3 ביולי ערך ארגון הלאומניים האוקראיניים של בנדרה פוגרום ביהודי לביב, במהלכו נרצחו כ-4,000 מתושבי העיר. פוגרום זה היה אכזרי במיוחד, ועליו פיקד לא אחר מאשר ברנדה. אחרי פוגרום זה ופוגרום נוסף שבא אחריו עוד באותו החודש ביהודי לביב, הקימו הנאצים גטו בעיר ובו אוכלסו כ-120,000 יהודים.

לפני שלוש שנים החליטה אוקראינה לציין את יום הולדתו של ברנדה באופן רשמי, וקבעה באותו היום, ה-1 בינואר, יום חג לאומי. מאז לומדים התלמידים האוקראיניים על דמותו של בנדרה וברחבי המדינה מניחים פרחים לזכרו.

מלחמת אוקראינה רוסיה אנטישמיות באוקראינה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד