כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זועקים לעזרה

בעל ה'שיח מרדכי' זצ"ל נפטר והותיר אלמנה ועשרה יתומים

האברך הצדיק רבי מרדכי אליעזר וייסמאן זצ"ל הותיר אחריו 14 יתומים שטרם נישאו, בנוסף לארבעת הילדים שזכה להשיא בחייו • המשפחה מורגלת להסתפק במועט ואינה דורשת דבר לעצמה, אבל החברים והמכרים מבהירים: הם זקוקים לעזרה דחופה • עסקני הצדקה בעיר זועקים לעזרה

בעל ה'שיח מרדכי' זצ"ל נפטר והותיר אלמנה ועשרה יתומים
הרב וייסמאן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

פטירתו של האברך הצדיק רבי מרדכי אליעזר וייסמאן, מחבר הספר 'שיח מרדכי', זצ"ל, יצרה הד נרחב במודיעין עילית בה התגורר ובכלל ברחבי הארץ והעולם היהודי. זאת, הודות לדמותו הייחודית של המנוח, שהיה 'מתמיד כמו בסיפורים' כפי שהגדירו אותו מכריו.

הקליקו כדי לסייע ליתומיו של הצדיק רבי מרדכי אליעזר וייסמאן זצ"ל>>>

הם מציינים שבחמשת החודשים שבהם היה חולה והתקשה ללמוד בעיון הוא השקיע את רוב זמנו בלימוד בבקיאות ובמהלך הזמן הזה הספיק לסיים את הש"ס כולו, ואף לכתוב פלפול עיוני המתפרס על פני 500 עמודים!
לפני חודש נישאה הבת הרביעית במשפחה, והרב וייסמאן עוד זכה להשתתף בחתונה. את עשרת הילדים הנותרים בבית, הוא ילווה ממרומים.

הידידים של המשפחה מספרים שבבית שורר מחסור אמיתי: "הם חיים באופן של הסתפקות במועט. משפחה עם 14 ילדים בלי עין הרע, כשהאמא עקרת בית והאבא לומד בכולל כל היום, כל ההכנסה שלהם היתה מהמלגה בכולל... זה לא יאומן שיש משפחות שמצליחות לשרוד כך, והם לא 'שרדו', אלא חיו בכבוד ובשמחה, בית בריא עם ילדים מוצלחים בלי עין הרע, ממש משפחה לתפארת.

לא פעם היו חבריו וקרוביו של הרב וייסמאן מציעים לו עזרה כספית. כשהיה זקוק לסכומי כסף כדי לכסות חובות או לקנות דברים דחופים, הוא קיבל את הכסף בשמחה, אבל במקרים רבים הוא דחה את ההצעה בחיוך מצטנע: "ברוך ה', כרגע לא חסר לי כלום", היה אומר, "אני לא רוצה לקחת סתם כסף שאין לי צורך בו".

הטרגדיה המשפחתית הקשה נצבעת בצעים קודרים עוד יותר, לנוכח העובדה שאביה של האלמנה, הגב' וייסמאן תחי', נפטר לפני כחודשיים לאחר מחלה קשה. במשך מספר חודשים היא היתה נעה ונדה בין מיטתו של בעלה למיטתו של אביה שהיו שניהם חולים במצב קשה מאוד, וכאמור בחודשיים האחרונים איבדה את שניהם רח"ל.

גבאי הצדקה שנכנסו לבית המשפחה בימי השבעה נדהמו לגלות את ה'מאזן הכספי' של בני המשפחה. "אין להם כלום", מספר אחד מהם, "הם לא צריכים כלום, חיים בדרך נס, אפשר לראות שהם חיו מכוח לימוד התורה שלו, זה לא יאומן!".

"בבית נותרו שבע שנות ושלושה בנים לא נשואים, נוסף על הארבעה שכבר התחתנו ב"ה. הקטנה מבין הילדים בת שמונה בלבד", הם אומרים, "הם חוו אובדן נוראי. היה להם אבא מיוחד במינו וכעת הם יתומים. אנחנו חייבים לעזור להם לפחות בעזרה כספית, כי מדובר בעשרה יתומים לא נשואים! כולנו חייבים להתגייס".

הקליקו כדי לסייע ליתומיו של הצדיק רבי מרדכי אליעזר וייסמאן זצ"ל>>>

קופת העיר מודיעין עלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד