ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"ניאבק כדי שהממשלה תיפול"

"גנץ: "אינני רוצה לנצח במלחמת האחים שנתניהו מנסה להצית

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף בפתח ישיבת הסיעה: "נתניהו מבשל בסיר אחד – באנגלית ביקור חשוב באמירויות, ועל כירת הגז השנייה מבשל פגיעה ביסודות הדמוקרטיה". הוא הוסיף: "נפעל בכל אמצעי אפקטיבי מול הממשלה"

"גנץ: "אינני רוצה לנצח במלחמת האחים שנתניהו מנסה להצית
בני גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר היום (שני) בפתח מישיבת הסיעה: "אתמול נכנסו שרים למשרדי הממשלה וכבר אפשר לשמוע לאן נושבת הרוח – לקיצוני הראשי בממשלה חשוב להדליק את השיח על הר הבית, קיצוני אחר לוקח את המדינה לביטול חוק ההתנתקות".

גנץ המשיך ותקף: "במשרד האוצר במקום להתמודד עם יוקר המחיה ולפעול להורדת מחירי החשמל לכולם, עוסקים במס על הכלים החד פעמיים תוך פגיעה בהגנת הסביבה, במשרד התחבורה מתעסקים בשלטי הפרסום וראש הממשלה לא מזמן את היועמ"שית לישיבת הממשלה הראשונה ומסמן את המטרה האמתית לשלוחיו ובראשם שר המשפטים".

"נתניהו", אמר גנץ, "מבשל בסיר אחד – באנגלית ביקור חשוב באמירויות ואמירות מרגיעות, ועל כירת הגז השנייה מבשל עם שותפיו פגיעה ביסודות העמוקים ביותר של הדמוקרטיה שלנו. בסיר הזה, הוא מבשל את מה שהוא באמת מכוון אליו – פטור ממשפט.

אני קורא לכל המערכת המשפטית – מהשופטים שישבו בהרכבי בג"ץ, דרך הפרקליטים המנהלים את התיקים השונים והיועמ"שים במשרדים: כפי שהרופאים ימשיכו לטפל בכל אדם ללא הבדל דת, גזע ומין לפי שבועת הרופא, המשיכו גם אתם לשפוט ולפעול לפי החוק והצדק, אתם לא רק שומרי הסף – אתם ניצבים על הסף עצמו".

לדברי גנץ: "אם הסף שבו מערכת המשפט מורתעת ומוכנעת יחצה - לא נהיה מדינה ברוח מגילת העצמאות. לא נהיה מדינה שקמה על יסודות של "צדק – צדק תרדוף". במקום שבו ירדפו אחר אנשי הצדק במקום אחר הצדק – שם נגמרת הדמוקרטיה וגם היהדות כפי שאני מאמין בה".

"יש לי ביקורת קשה על הממשלה הנכנסת", אמר גנץ, "אני מתכוון להשמיע אותה ולהיאבק בכדי להפיל את הממשלה. השאלה היא מה הדרך הנכונה והנבונה. מאז הבחירות, נראה כאילו יש שאימצו את הסלוגן של הקומיקאי שאני מחבב מאוד, ליאור שליין – "אל תשאלו מה המדינה עשתה לכם, תשאלו מה אתם יכולים לעשות לה בחזרה." זו לא הדרך להפיל את הממשלה. הציבור הממלכתי שאוהב את המדינה לא רוצה "לעשות לה בחזרה", הוא רוצה להציל אותה".

גנץ הוסיף: "חבריי ואני, מתכוונים לקחת חלק בכל יוזמה פרלמנטרית אופוזיציונית שתביא להפלת הממשלה המסוכנת הזה. אני באופן אישי מתכנן לחרוש את השטח ולהציג מה שדרוש יותר מכל - אלטרנטיבה".

עוד אמר גנץ: "המחנה הממלכתי ואני בראשו נפעל בכל אמצעי אפקטיבי מול הממשלה – אבל לא מול המוסדות הדמוקרטיים והבסיס הטקסי שעליהם הם נשענים. שרים שמבטלים טקסי חילופין ולא מקיימים ישיבות חפיפה – פוגעים בבסיס הדמוקרטיה התקינה ובמשילות. התנהגות ממלכתית גם אם היא תקיפה, היא הבסיס ליכולת להעביר ביקורת מהותית שתתקבל בקרב קהלים רחבים על הממשלה. אני מציע לאופוזיציה לעמוד על המשמר עבור המדינה ואזרחי ישראל אבל הטיעון של "לעשות להם בחזרה" לא רק לא ערכי – הוא פשוט לא אפקטיבי. התנהלות ממלכתית אינה קריצה לנתניהו ואינה מצמוץ מול הגזירות של ממשלתו. היא אמצעי לנצח אותם".

לסיום הבהיר גנץ: אני אינני רוצה לנצח במלחמת האחים שנתניהו מנסה להצית – אני רוצה למנוע אותה. אני לא רוצה לתת כוח לקיצוניים – אני רוצה להציג אלטרנטיבה.

בני גנץ בנימין נתניהו ישיבת סיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד