י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
האשים את קודמו

יוקר המחייה בראש סדר היום: נתניהו קיים דיון כלכלי ראשון

ראש הממשלה נתניהו כינס הערב דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר סמוטריץ' ושר הכלכלה ניר ברקת | נתניהו: "יוקר המחייה לא מפסיק לעלות, כולל היום. ממשלת לפיד לא נקטה אפילו בצעדים המינימליים ביותר כדי לעצור את הדהירה הזאת"

יוקר המחייה בראש סדר היום: נתניהו קיים דיון כלכלי ראשון
נתניהו, סמוטריץ וברקת בדיון צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר סמוטריץ׳ שעסק בנושא יוקר המחייה, בדיון השתתפו שר הכלכלה ניר ברקת, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון ורמ"ט שר האוצר שריה דמסקי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הדיון "יוקר המחייה לא מפסיק לעלות, כולל היום. כשנכנסתי למשרד ראש הממשלה לפני ארבעה ימים, הבנתי למה — כי ממשלת לפיד לא נקטה אפילו בצעדים המינימליים ביותר כדי לעצור את הדהירה הזאת".

"לכן", אמר ראש הממשלה נתניהו, "אני מכנס הערב דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר כדי לגבש את צעדי החירום הראשוניים להילחם ביוקר המחייה למען כלכלת ישראל ולמען אזרחי ישראל".

מוקדם יותר היום (שני) ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ משה גפני, קיימה דיון בנושא 'עליות המחירים בענפי המשק השונים והשפעתם על יוקר המחייה', בהשתתפות גורמים שונים במשק, משרדי ממשלה, חברת החשמל ורשות החשמל, שר הכלכלה ניר ברקת, וגורמים נוספים.

יו"ר הוועדה משה גפני אמר בפתח את הדיון: "כבר תקופה ארוכה שאנחנו נתקלים כולנו בעליות מחירים קשות, בכל קנה מידה, הרבה יותר ממה שקורה אי פעם בעבר, וגם במקומות אחרים. רק עכשיו אנחנו מקבלים הודעה על עליית הריבית, על עליית מחירי החשמל, המים, הארנונה, המוצרים השונים, הדבר שהכי מפריע לאזרחי המדינה, זו המציאות הזו שבה נהייה קשה יותר ויותר. מחירי הדירות שמזנקים ב-20 אחוז, דבר שאין לו אח ורע".

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ ניר ברקת התחייב בדיון: "אני יכול לדבר בשם כל השרים ורה"מ, אנחנו לוקחים את יוקר המחייה כנושא ליבה. יש את סך העלות של עשיית עסקים, אלה שני מושגים שנצטרך לנהל אותם. זה כל הזמן בהשוואה ל-oecd, ולראות איך אנחנו יכולים לצמצם את הפער לעומתם".

"ביום חמישי הושבענו, ביום שישי בבוקר שמעתי ברדיו את הודעת עליית המחירים, ואמרתי רגע זה במשמרת שלנו, לכן עשיתי שורה של טלפונים למגזר העסקי, שוחחתי עם שר האוצר מספר פעמים. את התשובות האסטרטגיות ליוקר המחייה נציג בתקציב, אבל גם נתקלנו בטווח הקצר, ואנחנו בוחנים מה צריך לעשות כדי למתן את העלייה הנוכחית. הנושא הזה בבדיקה, ואנחנו מעוניינים לפתור את הטווח הקצר. אין פה ויכוח שצריך להתמודד בצורה חכמה גם עם הריכוזיות, לפתוח את התחרות, וגם בכל נושא הרגולציה, זה כמו סרטן, אם לא נדע להוריד את הרגולציה המיותרת בדומה לעולם ול-oecd, נשלם מחירים גובים מאוד", אמר.

ברקת סיכם ואמר: "אנחנו מבקשים כמה ימים, לא 100 ימי חסד, כמה ימים להביא פתרון לטווח קצר, ובהמשך נביא לכם גם תוכנית מסודרת". יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון ואמר: "אנחנו כוועדת הכספים קוראים לממשלה להקפיא את מחירי החשמל, למצוא את הדרך, זה גורם מכריע בנושא של עליות המחירים, עם תגובות השרשרת של ארנונה ומים. להיכנס לעניין ולהוריד את יוקר המחייה, זה מגיע לממדים שלא ידענו בעבר. ידענו להתמודד בעבר עם עליות, נעשה זאת גם בוועדה, נזמין את רשתות השיווק והיצרנים, אנחנו קוראים להוזיל את המחירים, בנפשנו הדבר".

יוקר המחיה ראש הממשלה בנימין נתניהו ניר ברקת בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד