ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
לראשונה מאז הבחירות

לא נכנע לאיום חמאס: השר לביטחון לאומי בן גביר עלה להר הבית

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה בשעות הבוקר המוקדמות לתפילה בהר הבית | עם צאתו אמר כי: "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס" | המשטרה: "אמש, בתום ישיבת הערכת מצב ובתיאום עם הדרג המדיני, הוחלט לאפשר את עלייתו" | חברי האופוזיציה מיהרו לגנות

לא נכנע לאיום חמאס: השר לביטחון לאומי בן גביר עלה להר הבית
בן גביר בהר הבית צילום: מנהלת הר הבית

יו"ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר להר הבית, כשהוא מלווה בכוחות משטרה רבים. זו הפעם הראשונה שהשר בן גביר עולה להר מאז הבחירות.

בן גביר שעולה להר הבית בניגוד להלכה ולדעת גדולי ישראל, ניצל את בוקר יום צום עשרה בטבת לעלות להר. בן גביר אמר במהלך ביקורו בהר כי: "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל".

בן גביר קיים אמש הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים ונפגש עם ראש השב"כ וכולם קבעו שאין מניעה שבן גביר יעלה להר הבית. גורמי ביטחון שהשתתפו בהערכת המצב סברו גם שהתקפלות מול האיומים תהווה פרס לטרור ומתן לגיטימציה לפעולות נגד ישראל.

מהמשטרה נמסר כי "אמש, בתום ישיבת הערכת מצב ובתיאום עם הדרג המדיני, הוחלט לאפשר את עלייתו של בן גביר להר הבית - שהתקיימה והסתיימה ללא אירועים חריגים".

‏במשרד החוץ הפלסטיני הגיבו לעלייתו להר הבית: "עליית איתמר בן גביר להר הבית היא פרובוקציה חסרת תקדים. נתניהו נושא באחריות ובהשלכות".

חברי האופוזיציה החדשה מיהרו לגנות, ח"כ אביגדור ליברמן הגיב בראיון ברשת ב' לעליית השר איתמר בן גביר להר הבית. "הוא לא סופר את נתניהו, כמו כל מרכיבי הקואליציה. חמאס יודעים שנתניהו פחדן, מה הוא יפטר את בן גביר ויפרק את הקואליציה?", אמר ליברמן.

ח"כ גלעד קריב (העבודה) גינה גם הוא את עלייתו של השר איתמר בן גביר להר הבית. "העליה להר הבית מוכיחה מה סדרי העדיפויות של בן גביר ומה באמת מעניין אותו ואת שותפיו - לא הבטחון האישי של אזרחי ישראל ותפקוד המשטרה אלא קידום תפיסת עולם קיצונית לאומנית ומשיחית", אמר קריב.

"במיוחד ביום הצום של עשרה בטבת חשוב להזכיר שחורבן בתי המקדש נגרם עקב החיבור בין קיצוניות פוליטית, שכרון כוח ושחיתות שלטונית. ההתייצבות מול התופעות האלה חיונית להבטחת עתידה של ישראל", הוסיף.

ראש מינהלת הר הבית, שמשון אלבוים, הגיב בברכה על העלייה של השר להר, לדבריו, "עליית ההודייה של השר לבטחון הפנים להר הבית ביום הצום של 'עשרה בטבת', הוא בעיתוי הנכון ביותר, והביטוי הנכון ביותר לדיסוננס החורבן והקוממיות המשמשים בעירבוביה במקום המקדש אחרי למעלה מחמישים שנות שחרורו".

עוד נמסר כי "במינהלת הר הבית מברכים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר ואת משטרת ישראל שממשיכים ומעצימים את המדיניות החיובית הראויה למקום הקדוש ביותר לעם היהודי. ברוכים יהיו לאלוהי ישראל ויזכו לקדם עוד את המקום בשלום ובשלווה ובצעדים גדלים והולכים".

איתמר בן גביר הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד