ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עונשים מופרזים

איראן האשימה שני אזרחים צרפתיים בריגול

השלטונות האיראניים מאשימים שני אזרחים צרפתיים בריגול, שמותיהם לא פורסמו. בכתב האישום נאמר כי הם חשודים "בשיתוף פעולה נגד הביטחון הלאומי". עובד סיוע בלגי שכלוא באיראן קיבל עונש מאסר של 28 שנים

איראן האשימה שני אזרחים צרפתיים בריגול
מהומות באיראן צילום: Iran International

מערכת המשפט של איראן פרסמה כתבי אישום הקשורים לריגול נגד שני אזרחים צרפתים והגישה כתב אישום נגד אזרח בלגי בפרשה נפרדת. שמותיהם של שני האזרחים הצרפתים לא פורסמו, אך דובר מערכת המשפט מסעוד סטאישי אמר במסיבת עיתונאים, כי הם נעצרו באשמת "ריגול וקנוניה נגד הביטחון הלאומי". לדבריו, טרם ניתן פסק דין סופי של בית המשפט.

הוא הוסיף כי כתב אישום בגין "אישומים לא מוגדרים" הוצא נגד אזרח בלגי אלמוני ב-9 בנובמבר האחרון והתיק נמצא בבדיקה בבית המשפט של משמרות המהפכה. שרת החוץ הצרפתית קתרין קולונה אמרה בנובמבר האחרון כי שני אזרחים צרפתים נעצרו באיראן, מה שהביא את המספר הכולל של האנשים מצרפת המוחזקים שם לשבעה.

בנוסף, אוליבייה ונדקאסטלה הבלגי, עובד סיוע לשעבר, כלוא באיראן מאז פברואר האחרון באשמת ריגול. משפחתו אמרה בחודש שעבר כי הוא קיבל עונש מאסר של 28 שנים.

איראן הודיעה כי 40 אזרחים זרים נעצרו במהלך המהומות בחודשים האחרונים. דובר מערכת המשפט האיראנית אמר ביום שלישי לתקשורת, כי הם נעצרו במקומות שונים ובזמנים שונים ולא חשף פרטים על מקרים ספציפיים. צרפת, בלגיה ועוד כמה מדינות קראו לאזרחיהן לעזוב את איראן ולהימנע מביקורים בשל חשש שהם עלולים להיעצר באופן שרירותי.

איראן צרפת ריגול בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד