ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מאז ספטמבר

רוסיה שיגרה 500 מל"טים לעבר ערי אוקראינה

חיל האוויר של אוקראינה דיווח, כי הם הפילו כמעט 500 מל"טים ששוגרו על ידי רוסיה מאז ספטמבר. 84 מל"טים שוגרו ביומיים הראשונים של 2023, וכולם הופלו. "100% מהמל"טים הופלו על ידי ההגנה האווירית

רוסיה שיגרה 500 מל"טים לעבר ערי אוקראינה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

מאז ה-11 בספטמבר, הצבא האוקראיני הפיל כמעט 500 מל"טים ששוגרו על ידי רוסיה, כך על פי יורי איהנאט, דובר חיל האוויר של הכוחות המזוינים של אוקראינה. הוא אמר בטלוויזיה באוקראינה כי 84 מל"טים שוגרו ביומיים הראשונים של 2023, וכולם הופלו. "100% מהמל"טים הופלו על ידי ההגנה האווירית. מעולם לא השגנו תוצאות כאלה", אמר איהנאט.

כשנשאל האם לרוסיה נגמרת האספקה, אמר הדובר כי "הכל יהיה תלוי ביכולת האיראנית ובנכונות להמשיך לספק מל"טים כאלה". רוסיה משתמשת ברחפני קמיקזה מתוצרת איראן, יחד עם טילים, כדי לתקוף תשתיות קריטיות ברחבי אוקראינה.

מאז תחילת אוקטובר האחרון, התקפות חוזרות ונשנות אלה הרגו עשרות אזרחים וגרמו לניתוק חשמל, מים וחימום במספר אזורים באוקראינה. הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר ב-19 בדצמבר כי רוסיה קיבלה הספקה חדשה של 250 מל"טים איראניים.

אולכסנדר חרצ'נקו, ראש המרכז לחקר תעשיית האנרגיה באוקראינה, כינה זאת מתקפת התשתית הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. פדריקו בוראסי מומחה במרכז למדיניות וניתוח אירופיים, אמר כי: "רוסיה משתמשת באותה טקטיקות שגרמניה הנאצית ניסתה להשיג נגד הבריטים ב-1940".

"לאיראן אין באמת כל כך מה להפסיד", אמר מרסל פליכטה, אנליסט לשעבר במשרד ההגנה האמריקני. "כולם יודעים שאיראן מספקת טכנולוגיה לרוסיה, אבל טהראן הכחישה זאת בתוקף, בדיוק כמו שהיא הכחישה אספקת מל"טים לכוחות החות'ים בתימן".

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד