ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
המזומן הצטמצם

עובדי הבנק חוגגים שנה שלמה ראשונה ללא מעשי שוד

איגוד עובדי הבנקים בדנמרק הודיע שמספר שוד הבנקים ירד בעקבות ירידה בשימוש במזומן בשנים האחרונות. המדינה כמעט ללא מזומנים הובילה את הבנקים לצמצם את שירותי המזומנים שלהם ולשודדים לא משתלם להסתכן

עובדי הבנק חוגגים שנה שלמה ראשונה ללא מעשי שוד
אילוסטרציה צילום: רשות המיסים

דנמרק "חוגגת" את השנה הראשונה שלה ללא שוד בנקים, מכיוון שהשימוש במזומן הצטמצם בשנים האחרונות, כך מסר איגוד עובדי הבנקים במדינה. המדינה כמעט ללא מזומנים הובילה את הבנקים לצמצם את שירותי המזומנים שלהם, מה שהותיר שלל פוטנציאלי קטן לשודדים כך מסר האיגוד ביום שני האחרון.

"זה לא פחות ממדהים, כי בכל פעם ששוד קורה, זה עומס קיצוני על העובדים המעורבים", אמר סטין לונד אולסן, סגן נשיא האיגוד. "זה משהו שאתה אפילו לא יכול להתחיל להבין את ההשפעה הרגשית שלו אם לא חווית את זה בעצמך", הוסיף.

האיגוד מסר שהיו 221 שוד בנקים בשנת 2000, מספר שירד אט אט לפחות מ-10 בשנה מאז 2017. הבנק המרכזי של דנמרק דיווח במרץ אשתקד כי השימוש במזומן ירד מ-23% מהתשלומים ב-2017 ל-12% ב-2021. בנוסף מגיפת הקורונה האיצה את נטישת המזומנים, מסר הבנק.

באיגוד עובדי האוצר ציינו כי בעוד שהשודים הפכו נדירים, "עובדי בנק רבים שנשדדו ממשיכים להיאבק בתוצאות". חלקם עדיין סובלים מתסמינים כמו "חרדה, עצב, עצבנות, אי שקט ונדודי שינה".

שוד בנק קורונה דנמרק שודדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד