ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
כולל תרחישים גרעיניים

הבית הלבן: ארה"ב מתאמת עם דרום קוריאה בתגובות לצפון

מזכירת העיתונות בבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, ציינה שלדרום קוריאה אין נשק גרעיני. ואישרה כי ארה"ב מתואמת עם דרום קוריאה בתגובות לצפון קוריאה, כולל תרחישים גרעיניים. וזאת לאחר שהצפון איים על הדרום

הבית הלבן: ארה"ב מתאמת עם דרום קוריאה בתגובות לצפון
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארצות הברית מתאמת עם קוריאה הדרומית כיצד להגיב למספר תרחישים מצפון קוריאה, כולל האפשרות שצפון קוריאה תשתמש בנשק גרעיני, כך נמסר מהבית הלבן ביום שלישי.

הנשיא ג'ו ביידן ונשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול, אמרו שהם מתכננים "תגובה יעילה ומתואמת למגוון תרחישים, כולל שימוש גרעיני על ידי צפון קוריאה", כך אמרה מזכירת העיתונות קארין ז'אן-פייר בתדרוך לעיתונאים. אבל, היא הוסיפה: "אנחנו לא דנים בתרגילים גרעיניים משותפים", וציינה שדרום קוריאה היא מדינה ללא נשק גרעיני.

דבריו של ז'אן-פייר הגיעו בעקבות דיווחים סותרים ככל הנראה של ביידן ומקבילו הדרום קוריאני השבוע. יון צוטט בראיון שפורסם ביום שני, כי שתי הממשלות דנו בתרגילים גרעיניים משותפים; בשיחה עם עיתונאים מאוחר יותר ביום שני, ביידן הכחיש כל פעילות כזו, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

"ארה"ב מחויבת לחלוטין לברית שלנו עם דרום קוריאה ולספק הרתעה מורחבת באמצעות מגוון יכולות ההגנה של ארה"ב", אמרה ז'אן-פייר.

דרום קוריאה צפון קוריאה ארה''ב נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד