י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הערכת המודיעין האוקראיני

מל"טים איראניים מכילים חלקים מתוצרת 13 חברות אמריקאיות

לפחות 13 חלקים מחברות אמריקאיות ומערביות נמצאו בתוך מל"ט איראני בודד שהופל באוקראינה. כך על פי הערכת מודיעין אוקראינית. החלקים יוצרו על ידי חברות בקנדה, שוויץ, יפן, טאיוואן וסין

מל"טים איראניים מכילים חלקים מתוצרת 13 חברות אמריקאיות
מל"ט איראני מסוג 'שאהד' צילום: Iran international

מל"טים מתוצרת איראן שמשמשים את רוסיה במלחמתה נגד אוקראינה מורכבים מחלקים אמריקאים, כך על פי הערכת המודיעין האוקראיני. הדו"ח, שפורסם ברשת CNN, מבוסס על פירוק של מל"ט שהופל, מסוג "שאהד 136".

מתוך 52 החלקים שהוצאו מהמל"ט על ידי המודיעין האוקראיני, 40 יוצרו על ידי 13 חברות אמריקאיות, כך לפי הדיווח. רכיבים אחרים שנבדקו היו גם מתוצרת חוץ - שיוצרו על ידי חברות בקנדה, שוויץ, יפן, טאיוואן וסין. שמות החברות לא פורסמו.

המל"טים המתאבדים, שנועדו לטוס למטרה ואז להתפוצץ, הפכו לנשק העיקרי של רוסיה, כאשר המלחמה שנמשכת למעלה מ-10 חודשים החלה לדלדל את אספקת הטילים המדויקים ארוכי הטווח שלהם.

רוסיה החלה לשגר אותם נגד ערי אוקראינה בסתיו, כאשר מתקפת הנגד של אוקראינה שחררה שטחים רבים במזרח המדינה שהיו תחת כיבוש רוסי. המל"טים הפכו למרכיב מרכזי במאמצים של רוסיה להרוס את רשת החשמל האוקראינית ולהרוס את תשתיות החשמל בשכונות מגורים.

הייצוא של מל"טים מאיראן לרוסיה הרגיז את הבית הלבן, שם כינו את המהלך "ברית צבאית מלאה". "איראן מספקת לרוסיה מל"טים לשימוש בשדה הקרב באוקראינה", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, בתדרוך בחודש שעבר. "בתמורה, רוסיה מציעה לאיראן רמה חסרת תקדים של תמיכה צבאית וטכנית שהופכת את מערכת היחסים שלהם לשותפות הגנה מלאה", הוסיף.

מל"טים איראן ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד