י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
אורחים מרחבי העולם

תיעוד • אלפים בהתוועדות המרכזית של חב"ד

בחב"ד ציינו את הניצחון ההיסטורי בהתוועדות ענק • אורחים מכל העולם ואלפי משתתפים מלאו את האולם במודיעין • הרב שמעון פיזם: "הזכות שלנו להיות שותפים של הרבי ולעשות את חלקנו בהפצת תורה ויהדות"

תיעוד • אלפים בהתוועדות המרכזית של חב"ד
אלפים בהתוועדות המרכזית של חב"ד צילום: מענדי ויוסי קורנט

תחת הכותרת "מנצחים בהקהל" התכנסו אלפי חסידי חב"ד בהתוועדות חסידים המרכזית שהתקיימה במתחם אולמי האחוזה במודיעין, לרגל יום ה' בטבת המפורסם בחב"ד כיום חג ה"דידן נצח" לרגל פסיקת בית המשפט הפדרלי בארצות הברית בשנת תשמ"ז, במשפט הספרים המפורסם, שבו קבעו השופטים כי ספרי אדמו"רי חב"ד - שייכים לספריית אגודת חסידי חב"ד.

מבחינת חסידות חב"ד הניצחון סימל את ההמשכיות הנצחית של אדמו"רי חב"ד עד הרבי האחרון ועל כוחה של החסידות שגדל מיום ליום בעולם כולו. צמד המילים שמגדיר יותר מכל את היום הזה ואת החגיגות הן "דידן נצח" כלומר, הצד שלנו - ניצח. הצד של הרבי, של הקדושה, שזה בעצם הצד של החסידים והחסידות כולו.

ההכרעה במשפט הספרים לטובת הקו של הרבי מליובאוויטש, הגיעה מעדות רעייתו הרבנית הצדקנית חי' מושקא ע"ה בתו של האדמו"ר רבי יוסף יצחק זי"ע שענתה על שאלת השופט למי היו שייכים הספרים לרבי או לחסידים? "הספרים שייכים לחסידים כי גם אבי שייך לחסידים"! ובזה ביטאה את המהות של הרבי - להיות הלב של העם.

האלפים שהגיעו מכל רחבי הארץ - התוועדו בדברי חיזוק והתעוררות במעמד אורחים רבים שחלקם הגיעו מחו"ל. נשאו דברים הרב שלום בער שמולביץ - מנהל מוסדות בית חב"ד בית שאן, הרב יוסף יצחק פרידמן - משפיע תו"ת בנחלת הר חב"ד, הרב אליעזר ווילשאנסקי - ראש רשת מוסדות חנוך לנער באה"ק, הרב שלום שפירא ראש תורה סנטר חב"ד מנהטן.

עוד נשאו דברים בפני האלפים; הרב חיים ברוד - השליח בפלאיה מקסיקו, הרב עופר מיודובניק - משפיע בישיבת חח"ל צפת, והרב אסף פרומר - משפיע ישיבת חב"ד חיפה, הרב משה הלל מישיבת תות"ל אור יהודה, הרב יוסי דניאל - מישיבת חח"ל צפת, הרב יצחק אקסלרוד - ראש ישיבה קטנה כפר חב"ד ומשפיע בישי"ג בבית שמש, הרב דוד נחשון - יו"ר ניידות חב"ד וצבאות השם, הרב יהודה פרידמן - שליח בגורג טאון נ.י., הרב משה קורנוייץ - רב קהילת חב"ד בית שמש רמה ד, ועוד רבים.

במהלך ההתוועדות שימחו את הקהל שיצא מגדרו ורקד דקות ארוכות בשמחה פורצת גדר תזמורת חסידית של הנגן אלאור וולנר עם הזמרים מענדי ג'רופי ומיכאל אזולאי והגיטריסט ברק גרוסברג.

מאחורי המעמד שכאמור הפך עם השנים למעמד החב"די המרכזי ביום זה עומד הרב שמעון יהודה פיזם מנכ"ל מוסדות 'התאחדות החסידים', "אלפי החסידים שפקדו את הכינוס הענק - הוכיחו שתנועת החסידות חיה וקיימת ומתעצמת בכפלי כפליים וחב"ד ליובאוויטש רק הולכת ופורצת מיום ליום. הרבי הקדוש מחבר אותנו בחיבור נצחי עם בורא עולם ומוביל אותנו לגאולה השלימה וכעת הזכות שלנו להיות שותפים של הרבי ולעשות את חלקנו בהפצת תורה ויהדות ומעיינות החסידות ובפרט לימוד תורת משיח וגאולה כדי להחיש אותה עוד היום ממש", אומר הרב שימעלה פיזם.

את ההתכנסות ליווה יריד ספרים ענק עם מיטב ספרי החסידות החדשים שיצאו לאור, ולצידם מאות רבות של ספרים ישנים וחדשים, ספרי יסוד בספרות התורנית ובמיוחד מתורת אדמו"רי חב"ד. צפו בתיעוד.

חב"ד התוועדות מודיעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד