ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הדרום מודה

מל"ט קוריאני טס בסמוך למשרד הנשיאות

מל"ט צפון קוריאני נכנס בשבוע שעבר לאזור אסור לטיסה בסמוך למשרד הנשיאות של דרום קוריאה. צפון קוריאה גם הגבירה את ניסויי הטילים ושלחה מטוסים ליד הגבול

מל"ט קוריאני טס בסמוך למשרד הנשיאות
מל"ט. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

צבא דרום קוריאה הודה בשבוע שעבר על כך שלא הצליח להפיל מל"טים צפון קוריאנים שחצו את הגבול ב-26 בדצמבר - הפעם הראשונה שהם עשו זאת מזה חמש שנים - אך הכחיש שאזור אסור לטיסה מסביב למשרד הנשיאות הופר במדינה. כלי הטיס הבלתי מאויש טס מעל דרום קוריאה במשך חמש שעות, מה שגרם לתגובה של הדרום.

אך אתמול (חמישי) דרום קוריאה הודתה כי אחד מחמשת המל"טים חדר בסמוך למשרד הנשיאות, כלי הטיס הבלתי מאויש לא טס ישירות מעל המשרד הנשיאותי במרכז מחוז יונגסאן בסיאול, אלא במעגל רחב יותר.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח, כי לצבא הדרום קוריאני אין יכולת מספיקה לזהות וליירט מל"טים קטנים. נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול, שעודכן ביום רביעי לגבי החדירה, הורה לשר ההגנה שלו להקים יחידת מל"טים ולפתח יכולות נגד מל"טים. צפון קוריאה גם שיגרה טילים בליסטיים רבים לעבר הים בשבוע שעבר. מאז הפך יון לנשיא במאי האחרון, דרום קוריאה חידשה תרגילים צבאיים עם בעלת בריתה הקרובה ביותר, ארצות הברית, כדי להרתיע את צפון קוריאה.

צפון קוריאה דרום קוריאה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד