ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ברקע הפסקת האש

מומחה רוסי: "כדי לנצח באוקראינה נצטרך עוד כחצי מיליון חיילים"

בכיר רוסי ומקורב לקרמלין, איגור סטרלקוב, אמר בתקשורת הרוסית כי: "המאבק על האולימפוס הפוליטי החל" לדבריו, דמויות שונות במשטר כבר מתגוששות על תפקיד הנשיא. ראש הצבא הפרטי כח וגנר, יבגני פריגוז'ין, הוא אחד המעורבים

מומחה רוסי: "כדי לנצח באוקראינה נצטרך עוד כחצי מיליון חיילים"
טיל הימראס צילום: משרד ההגנה האוקראיני

המרוץ להחליף את ולדימיר פוטין בעיצומה של המלחמה, כך אומר אנליסט המלחמה הרוסי והנאמן לפוטין איגור סטרלקוב. הבכיר דיבר על רקע הדיווחים שפוטין אישר באופן עקרוני מסע גיוס ענק חדש.

המאבק בצמרת הקרמלין מתמקד במקורב לפוטין, יבגני פריגוז'ין, ראש הצבא הפרטי של כח וגנר, ובתוך הכוחות הנאמנים במשרד ההגנה, שרוצים להחליש את שר ההגנה סרגיי שויגו, כך לפי סטרלקוב.

גורמים אחרים מאמינים שאנשי אבטחה סביב ראש השירות הביון הרובי לשעבר ניקולאי פטרושב - מזכיר מועצת הביטחון, נוטים ללחוץ על ההדק ולהרוג את פוטין בניסיון להציל את אנשי השלטון האליטה הרוסית אם המלחמה תמשיך להשתבש.

"עכשיו אנחנו מדברים על מה שבא אחרי פוטין. האם זה יקרה בעוד שנה או שנתיים? אנחנו לא יודעים. אבל עובדתית המאבק על האולימפוס הפוליטי החל בין הקבוצות המקיפות את פוטין עד כדי כך שאפילו אנחנו יכולים להבחין בו". פריגוז'ין רוצה להפוך ל'שחקן פוליטי' ו'ברור שהוא ממריץ את סמכותו, כולל בפומבי' אמר.

"יהיה גל שני של גיוס", אמר, "הם ייאלצו לקבל את זה, גל שני ואחר כך אולי שלישי. כדי לנצח באוקראינה נצטרך עוד כחצי מיליון חיילים". ערוץ הטלגרם General SVR שמדווח על הנעשה ברוסיה, דיווח שפוטין אישר תוכניות לגייס שני מיליון חיילים השנה, כאשר חלקם ילכו לחזית כבשר תותחים, ואחרים עובדים בתעשיות הקשורות לצבא.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד