י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לְהַשְׁכִּיחָם תּוֹרָתֶךָ

אבסורד: זה אחוז התלמידים שבחרו להיבחן בתנ"ך

מנתונים שהוצגו במהדורה המרכזית של 'כאן' עולה כי רק 16% אחוזים מהתלמידים בחינוך הממלכתי בחרו להיבחן בתנ"ך

אבסורד: זה אחוז התלמידים שבחרו להיבחן בתנ"ך
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברקע החלטת שר החינוך הנכנס יואב קיש לבטל את הרפורמה בבחינות הבגרות, בשנתיים האחרונות רוב תלמידי התיכון בחרו שלא להיבחן בבגרות בתנ"ך ואזרחות. מנתונים שהציג לראשונה הכתב לענייני החינוך ב'כאן 11' לירן כוג'הינוף, עולה כי בממוצע, בשנים 2021 ו-2022 רק 16% בלבד בתנ"ך וכך גם בספרות. מקצועות כאלה נחשבים קשים יותר, ולכן התלמידים העדיפו להיבחן בהם בבחינה פנימית בבית הספר.

שר החינוך יואב קיש ביטל כאמור את הרפורמה, ובכך החזיר לקדמותו את המצב שבו פחות תלמידים יבחרו שלא להיבחן בתנ"ך ואזרחות.

לדברי השר, הרפורמה בוטלה לאחר שורה של דיונים, ונוכח המשובים שהצטברו ממנהלים, גורמי המקצוע במטה ומורים, מהם עולה תמונה המצביעה על קשיים ביישום רפורמת הבגרויות במקצועות המח"ר, ועל פגיעה ביציבות ובחשיבות של מקצועות ההומניסטיקה.

כמו כן, תתקיים היבחנות חיצונית במקצוע הומניסטי אחד לפחות, יתר מקצועות ההומניסטיקה בהיבחנות בית ספרית. המשימות המקוונות והמבחנים שנעשים בכיתה י', יהוו חלק מהציון של ההיבחנות הפנימית. התלמידים ימשיכו ללמוד ולהיבחן בהיבחנות חיצונית במקצועות: שפת אם, אנגלית, מתמטיקה ומקצועות ההגבר. בד בבד, שר החינוך יואב קיש הנחה את צוותי המקצוע של המשרד להתכנס כדי לגבש חלופה חדשה למתווה ההיבחנות במקצועות ההומניסטיקה. המנכ"ל הנכנס יציג את המתווה החדש עד לסוף חודש מרץ 2023. כך לפי הדיווח.

תנך חינוך ממלכתי חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד