ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מופע מגוחך על כלום"

הנציג הפלסטיני מאיים בטרור: "אם האו"ם לא יעצור את בן גביר ונתניהו - עמנו יעצור"

מועצת הבטחון של האו"ם התכנסה אמש לדון בדבר עלייתו של השר בן גביר להר הבית. נציגי מדינות העולם מתחו ביקורת קשה על ישראל, אך בסופו של דבר הוועדה לא קיבלה שום החלטה. מנגד, עמד השגריר ארדן וטען כי הדיון הוא "פארסה, מופע מגוחך על כלום", ואמר כי "הפלסטינים פועלים באו"ם למחיקת כל זכר וקשר בין העם היהודי והר הבית"

גלעד ארדן באו"ם
גלעד ארדן באו"ם צילום: באדיבות המצלם

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אמש (חמישי) לדיון חירום בעקבות עלייתו של השר איתמר בן גביר להר הבית השבוע. במהלך הדיון נאמו נציגי 15 מדינות נגד ישראל, וכן הנציג הפלסטיני ומנגדו שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן. הדיון לא הוציא החלטה כלשהי, אך סוקר ונעקב ברחבי העולם. בישראל ניסו למנוע את קיום הדיון, אך הניסיונות כשלו והדיון התקיים.

במהלך הדיון אמר הנציג הפלסטיני ריאד מנסור כי "בן גביר, הקיצוני הישראלי שעכשיו בדרגת שר, הורשע בהסתה ובתמיכה בארגון טרור, וידוע בדעותיו הגזעניות - לא הגיע לבקר באל-אקצא. הוא מקדם את אותה אג'נדה קיצונית שקידם כל חייו - להפסיק את הסטטוס קוו ההיסטורי... איזה קו אדום ישראל צריכה לחצות כדי שמועצת הביטחון תגיד - 'די'. מתי תפעלו? העם שלנו מאבד סבלנות".

סלאח הקריא הצהרה בשם הליגה הערבית, בה נאמר כי היא: "מגנה את המעשים הלא לגיטימיים של ישראל באל-אקצא, כפי שבאו לידי ביטוי בהסתערות על ידי השר הקיצוני לביטחון לאומי, בליווי כוחות כיבוש ישראלים. התוקפנות הזאת מהווה פרובוקציה ופגיעה בשני מיליארד מוסלמים בעולם והפרה של הסטטוס קוו, שמחייבת את הקהילה הבינלאומית לפעול לעצירתה. לישראל הכוח הכובש אין זכות וריבונות על ירושלים הכבושה או על האתרים הנוצריים והמוסלמיים".

בהמשך הוסיף הנציג הפלסטיני ואמר כי אם האו"ם לא יעצור את בן גביר ונתניהו, הפלסטינים יעשו זאת. "גלעד ארדן גם הסתער על הר הבית כשר המשטרה. זה כאילו שפושע שעומד לדין אומר שההגנה הטובה ביותר היא שהוא ביצע פשע לפני כן והתחמק מזה. אל-אקצא לעולם לא ייפול. הוא שרד את בגין, שמיר, שרון ובסוף ינצח את נתניהו, בן גביר וארדן. המועצה הזאת צריכה לעצור אתכם. ואל תטעו, אם המועצה פה לא תעצור - העם הפלסטיני יעצור אתכם", אמר.

אחרי הנציג הפלסטיני עלה השגריר גלעד ארדן לדבר, ותקף את עצם קיום הדיון: "הדיון הזה הוא פארסה - מופע מגוחך על כלום. אם כבר החלטתם לבזבז את זמנה של מועצת הביטחון ולכנס דיון חירום על אירוע חסר כל חשיבות כמו עלייתו של יהודי להר הבית, זו הזדמנות לשתף אתכם בכל האמת בנוגע להר הבית".

ארדן פירט בפני מועצת הבטחון על הקשר ההיסטורי בין היהודים להר הבית, וסיפר על בית המקדש והכותל המערבי. "אני לא מופתע אם לא הייתם מודעים לכך. כבר שנים שהפלסטינים פועלים באו"ם למחיקת כל זכר וקשר בין העם היהודי והר הבית. רק בשבוע שעבר הם העבירו החלטה בעצרת הכללית שכוונתה למחוק את שמו היהודי של ההר ולהתייחס אליו רק בשמו המוסלמי", אמר.

בהתייחסו לביקורו של השר בן גביר להר הבית אמר ארדן כי זה "לא היה פלישה לאל-אקצא או כל שקר אחר של הפלסטינים. ביקורו של השר עמד בקנה אחד עם הסטטוס קוו ומי שטוען אחרת רק מלבה את המצב. מותר ליהודים לבקר בהר הבית! לכל יהודי! עצם העובדה שהדיון הזה נערך היא עלבון לאינטליגנציה".

השגריר הרוסי באו"ם וסילי נבנזיה תקף אף הוא את עלייתו של בן גביר להר הבית ואמר כי הפרת הסטטוס קוו היא "בלתי מקובלת. צעדים כאלה מאיימים להביא לעימותים צבאיים כפי שראינו בעבר. אנחנו מפצירים בשני הצדדים לשמור על איפוק ולהימנע מצעדים פרובוקטיביים וחד צדדים. מקווים שהקבינט הישראלי החדש לא יבחר במסלול של הסלמה".

בן גביר בהר הבית הר הבית גלעד ארדן או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד