י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מזמור שיר חנוכת הבית

בית כנסת ומקווה מפואר נחנכו בשכונה היוקרתית של מוסקבה

בראשות רבה הראשי של רוסיה פנינה נוספת בשרשרת היהדות המפוארת בבירת רוסיה נחנכה במוסקבה. בהשקעה גדולה הוקם בית כנסת, ספרייה עשירה, כיתות לימוד, וגולת הכותרת - מקווה מפואר ומשוכלל שישרת את אלפי המשפחות היהודיות בכל האזור

בית כנסת ומקווה מפואר נחנכו בשכונה היוקרתית של מוסקבה
מזמור שיר חנוכת הבית צילום: א גינשוטוק

אחד האזורים הגדולים המתפתחים בקצב מהיר במוסקבה, הוא ללא ספק אזור השכונות שמסביב שדרת "לנינסקי פרוספקט" על אחד הכבישים המהירים והגדולים בעיר, החוצה את העיר מהמרכז ועד חלקה הדרומי. לא פלא אפוא, שארבעה בתי חב"ד פועלים רק באזור זה, ועוד היד נטויה בע"ה.

באחד הרובעים בשכונה זו, מוקמת בקצב מסחרר שכונה רחבת ידיים, שנחשבת כאחת היוקרתיות בעיר הבירה, ואותה מאכלסים יהודים רבים, מה שהצריך את רב השכונה ושליח חב"ד הרב אייזיק הכהן רוזנפלד, למצוא משכן קבוע לפעילות הקהילה היהודית שהתפתחה בשנים האחרונות.

ואכן, לאחר מאמץ רב נמצא מקום נרחב ומתאים בטבורה של השכונה, ומיטב האדריכלים והמעצבים נרתמו לתכנון מתאים שישתלב באזור וייתן מענה לכלל האוכלוסייה היהודית המגוונת באזור.

בהשקעה גדולה הוקם בית כנסת, ספרייה עשירה, כיתות לימוד, וגולת הכותרת - מקווה מפואר ומשוכלל שישרת את אלפי המשפחות היהודיות בכל האזור.
המקום נחנך במעמד צנוע ורב-רושם, בראשות ובהשתתפות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, חתנו של רב המקום הרב רוזנפלד.

טקס קביעת המזוזות והפתיחה הרשמית, נערך עם כלות השבעה לפטירתה של האישה מרת פערל אמינוב ע"ה, שבנה יבחלט"א הנגיד מר דוד אמינוב הקדיש את חלקו לעילוי נשמת אמו החשובה.

שותף נוסף לתרומת המקום הוא הנגיד מר יקותיאל יהודה ראהר, ואת המקווה תרמו הנגידים הר' יהודה דווידוב, מר ברוך מרקוביץ ומר חיים טורפיאשווילי.
לאחר שנקבעו המזוזות, הוסרו שלטי ההנצחה והוענקו תעודות הערכה לתורמים היקרים שבתרומתם יזכו יהודי המקום למקום כה מפואר של תורה, חינוך וטהרה, הפעיל על ידי הרב אייזיק והרבנית בלומא רוזנפלד בכל ימות השבוע ובמיוחד בשבתות ובחגים, עם תפילות וסעודות, התוועדויות ושיעורים, בדגש על הנוער היהודי.

הרב בערל לאזאר רוסיה מוסקבה חנוכת הבית מקווה טהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד